Remise in spannende topper RKSVN – Reuver 1 – 1

Maasweg 1
6086CA
NEER

De eerste van zes finales tegen koploper RKSVN heeft in Neer een dik verdiende 1-1 opgeleverd.

Een gewonnen punt of toch twee verloren, de emoties ging een beetje heen en weer bij zowel de supporters als de spelers. Uiteindelijk was de vaststelling dat er zeker meer in had gezeten maar dat we toch vrede moesten hebben met de puntendeling na lang te hebben achtergestaan.

Na een aftastend begin in de eerste tien minuten is het Reuver dat het initiatief neemt en de eerste kansen krijgt. Ruud Zegers komt door op rechts en geeft scherp voor Ivo Sillen krijgt een grote kans maar laat bal lopen, die komt dan opnieuw voor van andere kant maar nu redt de doelman. Vervolgens begint Stan Smits aan een solo maar loopt zich vast in het strafschopgebied. De daaropvolgende corner krult Erkan Yazici direct op doel maar past net niet, de bal land op het doel. Het waren twee zinderende minuten waarin Reuver eigenlijk wel op voorsprong had moeten komen.

Enkele minuten later een prima dieptepaas van Younes Afazzaz op Erkan die op links doorbreekt, zijn schot gaat helaas voorlangs en Neer kan opgelucht adem halen. Halverwege de eerste helft het  eerste gevaar voor het doel van Jordy, uiteindelijk wordt de bal weggewerkt door Noah Kremers. Bij een volgende aanval van RKSVN is er licht contact tussen Bart van Buggenum en een aanvaller en fluit de scheidsrechter voor een overtreding. Die blijkt in het strafschop gebied en dus strafschop voor RKSVN. Een wel heel goedkope meevaller voor de koploper want van contact laat staan een overtreding was amper sprake. Jordy Vosbeek kiest een hoek en is kansloos op de bal door het midden 1-0.

Vervolgens is RKSVN gedurende tien minuten zeer sterk en wordt Reuver haast overspeelt. Met mooi combinatievoetbal laat de aanstaande kampioen zien waarom ze zo sterk zijn uitgelopen. Reuver is het in die fase even helemaal kwijt en Jordy moet een paar keer handelend optreden om een grotere achterstand te voorkomen. Na 35 minuten wordt Ivo in stelling gebracht en een mooi schot op doel wordt gekeerd door de doelman. Vanaf nu komt Reuver weer in controle van de wedstrijd. Bodhi Reiter stuurt Ivo diep maar die komt net niet op tijd en Stan schiet net over na een prima aanval van Erkan.  Al met al een gelukkige voorsprong voor de koploper.

Na rust is het Reuver dat de baas is op het middenveld en vol op de aanval speelt. De koploper beperkt zich tot countervoetbal en vooral lange ballen zonder echt gevaarlijk te worden al moet Jordy wel op zijn hoede zijn. Tien minuten na rust is het eerst Erkan die een schot op doel heeft dat door de doelman tot corner wordt verwerkt en in dezelfde minuut ook paniek voor het Reuverse doel waar Anouar het overzicht houdt en weet op te ruimen. Even later heeft Ivo opnieuw een goede doelkans maar helaas gaat zijn inzet in het zijnet.  Bij een volgend spannend moment voor het doel van Reuver denkt RKSVN de 2-0 te scoren maar het is duidelijk buitenspel waardoor het 1-0 blijft.

Ivo en Erkan worden dan gewisseld voor Jelco Franssen en Len Nooyen en met nieuwe aanvalsenergie wordt de koploper verder onder druk gezet. De thuisclub komt er nu amper nog aan te pas en beperkt zich tot lange ballen in de hoop daar gevaar mee te stichten. In de 77 minuut eindelijk succes voor Reuver. Stan geeft een prachtige diepe bal op Jelco, die neemt prima aan en komt tot een perfecte voorzet die door Len Nooyen van dichtbij snoeihard wordt binnen gewerkt. 1-1 Een heerlijk moment voor de invallers en een dik verdiende gelijkmaker.

In de slotfase moet Younes geblesseerd naar de kant, voor hem komt Sem Theunissen. is er nog een grote kans voor RKSVN, net naast  en heeft ook Jelco in de 90e minuut nog de overwinning op zijn schoen, helaas lukt dat niet en daardoor eindigt deze topper in 1-1

Het was moeilijk voetballen in Neer met de stormachtige wind. De koploper maakte behalve 10 minuten in de eerste helft geen indruk en dus was na afloop toch de vraag moeten we blij zijn met de puntendeling. De andere uitslagen zijn gunstig  te noemen waardoor Reuver vierde blijft en nog alle kansen heeft op een top klassering. Nu eerst paaseieren zoeken en dan op 7 april de thuiswedstrijd tegen Horn.

26 min.                              1 – 0 Strafschop
77 min. Len Nooyen         1 – 1