Wij zijn V.V. Reuver

Onze vereniging is opgericht in 1928 en is een club van en voor de leden, daarom de leus "Samen zijn we V.V. Reuver", daarmee willen we vooral uitdragen dat deze vereniging een resultaat is van wat de leden er van maken. Samen staan we voor een goed georganiseerde vereniging die tot doel heeft de voetbalsport voor iedereen bereikbaar te maken. Van heel jong tot best wel oud, man en vrouw, en met welke achtergrond ook, iedereen is welkom bij V.V. Reuver, iedereen die de juiste instelling meeneemt, “ samen zijn we V.V. Reuver “.

In 1928 is de voetbalvereniging V.V. Reuver opgericht en sinds 1975 spelen we op het sportpark Dijckerhof in Offenbeek waar we zes velden tot onze beschikking hebben waarvan vijf wedstrijdvelden. Sinds begin 2022 zijn alle velden voorzien van LED verlichting en de gebouwen worden in 2023 geheel van het gas afgehaald waardoor we met een groot aantal zonnepanelen een optimale situatie hebben gecreëerd met als doel een zo groen mogelijke vereniging te zijn die zelf supporting probeert te zijn in z’n energie voorziening.

Met ca. 600 leden is de V.V. Reuver de grootste vereniging in de gemeente Beesel en brengen we dit seizoen 5 senioren teams in de competitie, maar ook 1 dames team, 1 veteranen team en liefst 12 jeugdteams. Bovendien komt V.V. Reuver ook uit in het zaalvoetbal met 2 teams. De sportieve doelstelling van de vereniging is dat de jeugd de toekomst heeft en dat er volop aandacht is voor het belang van de individuele spelers. Plezier komt op de eerste plaats al gaat plezier vaak ook gepaard met succes. Zonder succes wordt het plezier vaak minder dus we streven naar kwaliteitsverbetering en selecteren door naar prestatie gerichte teams. Om dit te bereiken maakt de vereniging gebruik van ervaren trainers en bied volop gelegenheid tot het volgen van opleidingen om de bekwaamheid van het trainerschap verder te verbeteren.

Het eerste team van de vereniging moet het vlaggenschip zijn, prestatie staat dan voorop maar wel met bij voorkeur Reuverse voetballers waarmee de vereniging zich kan identificeren. Dit wil niet zeggen dat geen spelers van buiten Reuver in de hoofdmacht uit kunnen komen maar het aanbieden van kansen aan de eigen jeugd staat wel prominent in de doelstellingen van de club. De samenwerking tussen eerste en tweede team en de aansluiting met de bovenbouw jeugd moet zorgen dat talent op tijd ontdekt wordt en optimaal gebruikt wordt in het belang van de spelers en de vereniging.

Het streven van het bestuur is naar optimale betrokkenheid van alle leden binnen de vereniging. “Wij zijn V.V. Reuver “ moet geen loze kreet zijn, samen zijn we de vereniging en dus moeten we ook samen werken aan het succes van die vereniging. Meer dan ooit vragen we dan ook de inzet van alle leden om een bijdrage te leveren in het functioneren van de club. Met 21 teams zijn er nooit genoeg leiders en trainers, maar niet iedereen hoeft een grote taak te vervullen. Soms is een kleine helpende hand al genoeg om het ‘vele handen maakt licht werk’ voordeel te behalen. Het bestuur zal geregeld vragen om hulp en dan is het heel mooi als er spontaan hulp wordt aangeboden. Als iedereen iets doet hoeft niemand veel te doen, dat is het principe van “Samen zijn we V.V. Reuver”.

Naast de bestuurlijke inzet zijn er diverse commissies actief binnen de vereniging. Zo hebben we een onderhoudscommissie, maar ook een kantine en evenementen commissie, een technische kommissie en een financiële kommissie. Al deze commissies zijn bemand door vrijwilligers. De groep vrijwilligers is nooit groot genoeg want er is altijd iets te doen en het is daarom dat we heel erg hechten aan het motto “Wij zijn V.V. Reuver” We hebben alle leden nodig om het vele werk gemakkelijk te maken, en soms kan een heel kleine bijdrage een grote hulp zijn voor de club.

Naast het aanbieden van trainingen en wedstrijden wil de V.V. Reuver ook graag een vereniging zijn waar het gezellig is vertoeven, waar je voor je plezier naar toe komt en daarom is ons clubhome van enorm groot belang. De derde helft samen beleven, misschien samen naar voetbal kijken op het grote scherm, of een kaartje leggen of gezellig samen de situatie in de competitie bespreken. In het clubhome komt de echte band tussen leden tot stand en daarom willen meer dan in het verleden onze kantine open hebben zodra er trainingen of wedstrijden zijn, met hulp van de leden gaat dat lukken want we kunnen natuurlijk niet van een klein team verwachten dat ze dag in dag uit klaar staan in de kantine, hiervoor moeten we met zijn allen een (heel klein) stukje werk verrichten.

Interesse in voetbal? Jong of oud je bent welkom bij V.V. Reuver loop gerust binnen voor uitleg en de
mogelijkheden of meld je hier aan!

Dieter van Gortel
Voorzitter V.V. Reuver