Duur puntenverlies tegen KSV Horn 1 – 1

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

Voor iedereen was het belang van de wedstijd tegen Horn duidelijk. De gasten komen naar Reuver om te strijden voor klasse behoud en zelf moeten we winnen om de race naar een tweede of derde plaats vol te houden die recht kan geven op nacompetitie. Was het de spanning, het slechte veld, het ontbreken van hoofdtrainer Jan Trienekens, wat het ook was. Reuver speelde nooit zoals het kan en kijkt terug op een van zijn slechtste wedstrijden van het seizoen.

Natuurlijk was er wel altijd overwicht en zocht Horn zijn kansen in de counter maar een Reuver in vorm had deze tegenstander zeker moeten verslaan. Aanvallend stond het vandaag niet goed met eerst Ivo Sillen en later Erkan Yazici te veel op een eiland. Verdedigend was het heel onzeker en nerveus.

De eerste 20 minuten waren duidelijk voor VV Reuver dat het initiatief nam en zocht naar openingen in de verdediging van Horn. Bij de gasten staat het echter goed. Behalve een serie corners in de tweede en derde minuut die geen echte kansen opleveren zijn er geen mogelijkheden tot minuut 13. Ruud loopt prima een getrokken gat in en kan van dichtbij op doel schieten, met een prima reactie tikt de doelman de bal uit de kruising. In de daarop volgende corner is het Bart van Buggenum die op doel kan schieten maar weer is de doelman de winnaar waardoor het toch 0-0 blijft. Reuver blijft daarna ook wel sterker maar Horn gaat langzaam meer meevoetballen waardoor er meer ruimte komt.

Een eerste grote kans voor Horn is er na een klein half uur als Bart van Buggenum de bal verspeelt en zijn tegenstander vrij voor Jordy op kan duiken, Het diagonale schot gaat gelukkig voorlangs.  Gevolg is wel een fase waarin het verdedigend bij Reuver soms erg rommelig uitziet terwijl het voorin ook al niet wil open. Toch komt het eerste doelpunt in de wedstrijd erg plotseling. Een aanval over links lijkt onschuldig maar als Anouar Afazzaz de voorzet niet kan voorkomen en Bart zijn man vergeet te dekken heeft die alle vrijheid om ongehinderd de 0-1 binnen te lopen.

Na Rust begint coach Abdel Horrane met Jelco Franssen op rechts waardoor Erkan naar de spits verhuist en in het centrum van de verdediging neemt Noah Kremers het over van Anouar. Al na twee minuten had de bal op de stip gemoeten. Een voorzet van Jelco verwerkt de verdediger van Horn duidelijk met de hand maar de scheidsrechter fluit niet ondanks protesten van Reuver.

Aanvallend blijft het ook in de tweede helft behelpen omdat Erkan vaak omsingelt door tegenstanders moeilijk gevonden kan worden en dat terwijl Jelco toch wel een aantal goede voorzetten in huis heeft. Het te grote veld en het gevaar voor snelle counters maakt dat het niet loopt bij Reuver. Pas in de 68e minuut eindelijk weer een echte kans als Ruud Zegers op doel schiet maar de doelman de baas blijft.

De laatste 20 tot 25 minuten zijn van een heel ander niveau. De gasten doen nu alles om de winst over de streep te trekken en daarbij gaan ze wel heel erg ver. Elke beslissing van de scheidsrechter wordt van commentaar voorzien zelfs als ze in hun voordeel zijn en bij elk contact moet er weer verzorging komen en blijven spelers op de grond liggen. Van een voetbalwedstrijd is haast geen sprake meer en met name de protesten gaan Horn dan nog opspelen.

Eerst komen ze al goed weg als een aanval op de scheidsrechter nog onbestraft blijft maar vervolgens volgt toch de ene na de andere gele kaart. Als enkele spelers volledig door het lint gaan staat Horn na 93 minuten met 9 man op het veld. Luca Ciaramella en Luca Jeurninck waren maar met moeite buiten de lijnen te krijgen.  Minuten lang duurt het voordat Erkan een vrije trap kan nemen als gevolg van het vele protesteren. Het is de 97e minuut Als Erkan met een hard schot en een stuit de geweldige doelman van Horn weet te verslaan 1-1.

Natuurlijk zou er nog zeker vijf minuten doorgespeeld moeten worden maar daar durfde de scheidsrechter zich vermoedelijk niet meer aan te wagen en na de aftrap floot hij dan ook voor het einde.

Al met al was de zinderende slotfase en de late treffer er wel nog een die deed terugdenken aan de heenwedstrijd in Horn. Toen was het Reuver dat de winst binnen leek te hebben en ook toen was het slotakkoord een vrije trap die er in ging en Reuver twee punten heeft gekost. Al met al dus twee keer 1-1 en laten we daar maar tevreden mee zijn.

De andere uitslagen waren zeker niet ongunstig waardoor er toch nog kansen blijven op een plek bij de eerste drie. De serie van drie uitwedstrijden nu tegen Heythuysen, Kessel en Haelen  zijn nog steeds even belangrijk voor de afloop van de competitie.

40 min                                             0 – 1
97 min  Erkan Yazici                        1 – 1