Gehavend Reuver verliest onnodig in Kessel

Roode Eggeweg 6 B
5995PH
KESSEL LB

De wedstrijd in en tegen Kessel had natuurlijk vorige week door moeten gaan maar dat kwam de thuisclub niet uit die toen veel spelers misten. De verschuiving naar deze zondag leverde nu Reuver grote problemen om met een groot aantal ontbrekende spelers. Echter de KNVB was onverbiddelijk en er moest gespeeld worden. Het was vervolgens voor trainer Jan Trienekens een lastige puzzel om toch een team binnen te lijnen te krijgen waarmee Kessel partij gegeven kon worden.

Zonder vaste spelers als Bart van Buggenum, Stan Smits, Younes Afazzaz, Bohdi Reiter en wisselspeler Gijs Smeets stond er nu een zeer jong VV Reuver binnen de lijnen maar die jonge ploeg was op en top gemotiveerd om er een echte wedstrijd van te maken.

Vanaf de aftrap was het op het winderige sportpark van Kessel de gastenploeg die de dienst uitmaakte. De straffe wind dwars over het veld maakte dat het soms best lastig voetballen was maar Reuver leek daar het minst last van te hebben. Al in de derde minuut is het raak maar is het arbiter Witsiers die opmerkelijk in de fout gaat. Len Nooyen is doorgebroken en komt alleen voor de doelman maar wordt nog zwaar getackeld. Len scoort toch maar Witsiers fluit voor een overtreding. Geen voordeel gegeven en vervolgens ook nog eens geen rood. Natuurlijk had Kessel direct met 10 man moeten staan, of voordeelregel en 0-1. Nu blijft het 0-0 en Kessel kan compleet verder.

Reuver laat zich er niet van uit het ritme halen en zet Kessel helemaal vast. Na 10 minuten schiet Jelco Franssen van dichtbij in het zijnet en even later is het debutant Sven van Lier die overigens een prima debuut laat noteren die van dichtbij de lat raakt nadat zijn inzet van richting wordt veranderd. De daaropvolgende corner levert een kans op voor Len Nooyen die ook de lat raakt. Wonder boven wonder staat het dan nog 0-0 na 20 minuten spelen.

Het eerste en enige moment van Kessel voor rust is een corner die wordt over gekopt het is dan halverwege de eerste helft. Reuver blijft aanvallen en speelt bij vlagen oogstrelend voetbal. Van achteruit zijn Sam van Deur en Noah Kremers steeds weer in de gelegenheid om de aanvallers aan het werk te zetten. Len Nooijen zorgt voorin steeds weer voor gevaar. Op een voorzet van Jelco Franssen is het Ivo Sillen die net niet bij de bal komt om gemakkelijk in te tikken en kort voor rust opnieuw Jelco die een geweldige voorzet heeft, nu wel op de voet bij Ivo maar van dichtbij weet Ivo niet te scoren en komt Kessel weer met de schrik vrij.

Al met al een geweldige eerste helft van Reuver met soms prachtig combinatie voetval en veel inzet. Kansen genoeg maar helaas geen treffers.

Na rust is snel duidelijk dat Kessel de opdracht heeft gekregen om feller in de duels tee gaan. De wedstrijd is meer in evenwicht en na 53 minuten is er een eerste echte kans voor de thuisclub, De vrije kans gaat over het doel. Een minuut later is het weer Reuver. Uit een prima corner van Erkan Yazici krijgt Noah Kremers een vrije kop kans maar helaas treft hij geen doel.

Het is een oude voetbalwet dat als je je kansen niet benut er zomaar iets kan gebeuren aan de overkant. Het is minuut 75 als in het middenveld invaller Bram Smeets de bal verliest. De geplaatste bal naar voren van Kessel valt tussen de linies en plots komt de aanvaller van Kessel in kansrijke positie. Het droge schot in de benedenhoek is Jordy Vosbeek te machtig waardoor het eerste schot op doel van Kessel een treffer is 1-0, enorm tegen de verhouding in.

Het laatste kwartier is dan voor Reuver alles of niets met een op een verdedigen alles op de aanval. Twee prima corners van Ruud Zegers leveren groot gevaar op maar geen treffer en Sem Teunissen die door twee spelers wordt neergehaald in kansrijke positie krijgt geen strafschop. Weer is de arbiter van dienst niet bij de les. In een counter krijgt Kessel nog een niet te missen kans die ze toch missen maar in de laatste minuten is het gevolg van de aanvalsdrift toch de oorzaak van 2-0.  Met een serie wissels elke minuut weer probeert de trainer van Kessel vervolgens het spel te ontregelen waardoor er niets meer aan de stand veranderd.

Het seizoen is nu wel gespeeld voor Reuver zaak is het om de laatste twee wedstrijden toch de energie te vinden om het slot waardig te maken. Haelen en Swalmen zijn nog wedstrijden waarin Reuver kan laten zien dat het ook heel anders had kunnen lopen. Overigens is rekenkundig Reuver ook nog niet helemaal veilig en dus is er genoeg reden om de laatste twee wedstrijden met veel energie te blijven spelen.

Sven van Lier debuteerde deze middag in Reuver 1 en deed dat heel verdienstelijk. Verder viel Sam van Deur op die ouderwets sterk aan de bal was en Len Nooyen was de gevaarlijkste aanvaller aan Reuverse zijde.

75 min                 1 – 0
87 min                 2 – 0