Onnodig verlies bij TSC’04

Bakenbosweg 6
5932AH
TEGELEN

Wie de wedstrijd heeft gezien kan het haast niet geloven maar toch staat er na afloop 2-1 op het scorebord voor de thuisclub, Reuver grossierde in kansen maar de bal wilde er deze middag domweg niet in. Natuurlijk is het niet alleen pech, met zoveel doelrijpe kansen moet je gewoon scoren maar het leek ook wel een beetje of de bal er niet in wilde vandaag. Een slordige fase halverwege de tweede helft maakt het allemaal nog erger waardoor opnieuw een uitwedstrijd wordt verloren.

Vol goede bedoelingen kwam Reuver aan de aftrap. De eerste wedstrijd van de laatste periode en na de winst vorige week zou in Tegelen definitief afstand van de onderste regionen worden genomen. Direct was het initiatief voor Reuver dat flink ten aanval trok en geregeld goed combinatievoetbal liet zien. Kansen kunnen dan ook niet uitblijven maar dan moet het vizier wel op scherp staan. Ivo Sillen, Tim Lensen en Jelco Fransen krijgen in het eerste kwartier kansen maar de ballen gaan over of naast. Polonia zoals de thuisclub zich noemt met een compleet Poolse selectie kan daar alleen hard spel tegenover zetten met opvallend veel overtredingen. De scheidsrechter doet er niet veel mee, laat al eens een duidelijke overtreding in het strafschopgebied lopen maar na 20 minuten wordt het ook de scheids teveel. De zoveelste overtreding nu tegen Bart van Buggenum levert een strafschop op.

Bij afwezigheid van Erkan die op de bank is begonnen gaat Stan Smits achter de bal staan. Hij laat de overigens sterke doelman kansloos en eindelijk staat het 0-1 voor Reuver.

De ploeg wil duidelijk direct doorzetten en dus blijven kansen komen, Eerst schiet Bodhi Reiter over na een voorzet van Gijs Smeets en de daaropvolgende corner (de doelman zat er dus nog aan) wordt ook gepakt door de doelman. Een vrije trap van Bart van Buggenum wordt ook weer door de doelman tot corner verwerkt. In de 31e minuut pas de eerste tegenactie van TSC. Een plotselinge uitbrak levert een vrije doorgang op maar oog in oog is Jordy Vosbeek de winnaar met een prima reactie. Even later heeft Jelco Franssen een prachtige omhaal in gedachte, helaas geen doelpunt van de dag omdat de bal niet geraakt wordt.

De tweede mogelijkheid voor de thuisclub laat zien hoe gevaarlijk ze kunnen zijn. Bliksemsnel zijn ze voor doel en wordt er gescoord. Gelukkig echter net over het randje van buitenspel waardoor we toch met voorsprong gaan rusten. Heer en meester in de eerste helft maar veel te veel kansen onbenut gelaten daar was iedereen het langs de lijn wel over eens.

Na rust gaat Reuver aanvankelijk door met waar het gebleven was. Gijs Smeets, Ivo Sillen en kort na dat hij in het veld is gekomen Erkan Yazici krijgen in het eerste kwartier weer kansen maar treffers komen niet. Bij een counter moet Jordy weer redding brengen en dit had de waarschuwing moeten zijn dat de verdediging een slot op de deur moest krijgen. De Poolse ploeg gaat nu meer risico nemen en er ontstaan een op een situaties, altijd gevaarlijk met technisch best handige voetballers. Eerst mist Gijs nog een kans na voorzet van Erkan maar dan plotseling met de eerste echte kans voor de thuisclub is het raak. Een voorzet komt bij een volledig ongedekte spits die vrij in kan tikken 1-1. De wereld een beetje op zijn kop gezien de kansenverhoudingen.

Amper bekomen van deze dreun zijn de gastheren weer succesvol, Een rommelige situatie en matig ingrijpen. Geen buitenspel omdat we nog een verdediger op de doellijn hebben en opnieuw vrij in de 5 meter kan TSC ook zijn tweede echte kans benutten 2-1.

Even later loopt bij de zoveelste overtreding op Bart van Buggenum de huisclub tegen een rode kaart aan. Het is dan de 80e minuut waarna een ware belegering volgt om TSC alsnog op de knieën te krijgen. Onophoudelijk worden ballen in het strafschopgebied gepompt maar behalve een paar prima reddingen van de TSC doelman en een voor buitenspel afgekeurde goal in de blessuretijd (op de beelden niet echt te zien) komt het niet. Scoren bleek vandaag te moeilijk voor VV Reuver en dan kun je geen wedstrijden winnen. Aan de kansen heeft het niet gelegen en deze tegenstander was behalve zo’n 10 a 15 minuten in de tweede helft volstrekt kansloos maar uiteindelijk staat Reuver wel met lege handen. Onfortuinlijk dat zeker en daardoor moeten we noodgedwongen toch weer naar beneden kijken.

Donderdag zijn er inhaalwedstrijden en zondag dan de volgende ronde met voor Reuver de thuiswedstrijd en derby tegen Kessel.  Een beladen wedstrijd zeker ook gezien de stand op de ranglijst voor beide teams.  Er komt een echte thriller aan waarbij Reuver hoopt op heel veel steun lang de lijn.

https://www.foto-archief-vvreuverjouwweb.nl/reuver-1-2022-2023/tsc-04-reuver-2-1  Naast foto’s van Ton Ravier dit keer ook foto’s van Aleksandra Rucka waarvoor dank.

Wie de wedstrijd nog in zijn geheel wil bekijken (met Pools commentaar) kan naar youtube gaan via deze link