Oud Voorzitter Huub Tilmanns overleden

3 december 2022 21:00

Oud Voorzitter Huub Tilmanns overleden
Vandaag bereikt ons het droevige bericht dat op een leeftijd van 67 jaar onze oud voorzitter Huub Tilmanns is overleden. Nadat Huub enkele maanden geleden slecht nieuws kreeg over zijn behandeling ging het de laatste weken snel achteruit. Huub moest een kansloos gevecht aangaan dat hij nu op heeft moeten geven. Met Huub Tilmanns verliezen we een gedreven clubman, een liefhebber en bestuurder die zich altijd zonder bedenken inzette voor de vereniging.

Huub werd in 2017 lid van onze vereniging en in de Algemene Ledenvergadering op 29 april 2017 gekozen tot bestuurslid. Tijdens de daaropvolgende bestuursvergadering is Huub bereid gevonden om onze nieuwe voorzitter te worden. Bovendien ging Huub zich bezig houden met sponsoring. Hij zorgde ervoor dat een mooi scorebord op ons sportcomplex werd geplaatst en regelde hij de financiering door sponsoren.

Huub bracht veel gezelligheid in de club. Op het buitenterras zorgde hij met enkele andere sponsoren voor zitbanken en parasols. Daarvan maken bij mooi weer veel leden en bezoekers dankbaar gebruik. Ook de kantine werd onder leiding van Huub onder handen genomen. In korte tijd wist Huub een groep leden bij elkaar te brengen om het project uit te voeren. De kantine is nu een gezellige omgeving waar leden, vrijwilligers, sponsoren en bezoekers elkaar onder het genot van een drankje kunnen treffen. En Huub kon echt genieten van deze gezelligheid en het contact met mensen!

Huub had nog andere plannen met onze vereniging. Een zittribune stond hoog op zijn lijstje, maar moest vanwege het ontbreken van financiën in de ijskast worden gezet. Huub was een echt verenigingsman. Zijn liefde voor V.V. Reuver en Fortuna Sittard was alom bekend. Bij onze vereniging was hij vaste bezoeker van het 1e elftal en behoorde hij tot de "harde kern". Veelal luidruchtig en door het aansteken van rookbommen moedigde hij onze jongens aan.

Vorig jaar kreeg Huub te horen dat hij ernstig ziek was en dat een zwaar behandelingstraject zou volgen, hij ging toen direct op zoek naar opvolging want de VV Reuver mocht hier geen gevolgen van ondervinden. Op de ledenvergadering van oktober 2021 gaf Huub zijn voorzittershamer over aan Dieter van Gortel waarmee de bestuurlijke taken en sponsoractiviteiten in goede handen konden worden overgedragen.

Huub heeft sindsdien waar hij maar kon nog meegedacht met het bestuur en ontbrak bij geen thuiswedstrijd van het eerste team. Supporter in hart en nieren voor onze jongens, samen verliezen en vooral ook samen winnen en er dan volop van genieten, dat was Huub Tilmanns ten voeten uit. Naast de VV Reuver was hij gedreven fan van Fortuna Sittard en hij heeft er dan ook van genoten om enkele maanden geleden, toen het nog kon, mee te gaan naar het stadion in Sittard, Een onvergetelijke dag was het toen voor hem, Fortuna gewonnen, mooie meisjes in de bediening alleen je mocht niet roken in het stadion, dat was balen.

Bij de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen heeft de selectie van VV Reuver nog voor aanvang Huub bedankt en sterkte gewenst en Huub getrakteerd op een mooie overwinning. Ook zijn laatste bezoek aan het sportpark met de 5-4 overwinning in de slotseconden waren geweldig. Hij ging ziek als hij was, als een gelukkig mens naar huis.

Huub bedankt,

Het bestuur van VV Reuver