Thuisnederlaag in derby, Reuver – Kessel 1 – 3

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

In een wedstrijd waarin het kwaliteitsverschil van de teams minimaal was hebben onnodige fouten tot gevolg dat Reuver in eigen huis een gevoelige nederlaag heeft geleden tegen het optimaal profiterende Kessel. Met Willem Kruijk in vorm heeft Kessel een gevaarlijk wapen en dat bleek deze zondag in de derby. Met twee treffers en een assist was hij de man van de wedstrijd die al halverwege op slot ging.

Vooraf was duidelijk dat de derby er een was van meedoen of afhaken direct achter de topploegen in de stand. Met 12 en 11 punten was ook wel duidelijk dat de ploegen niet veel voor elkaar hoeven onderdoen. Trainer Jan Trienekens had voor deze wedstrijd de voorhoede compleet veranderd met een spits positie voor Erkan Yazici en op de vleugels Jongeling Len Nooyen en Bodhi Reiter in de plaats van Jelco Franssen en Ivo Sillen die tot nu toe voor 8 doelpunten zorgden.

Alle goede plannen kregen echter al na 1 minuut een enorme deuk. In een onschuldige positie kan Mitchel Ravensberg Linksbuiten Willem Kruijk van Kessel niet afstoppen Anouar drijft hem wel verder richting achterlijn maar toch haalt de Kesselse topscorer uit vanaf de achterlijn. Een onmogelijke hoek maar ook Jordy Vosbeek heeft geen verweer en wordt gepasseerd in de korte hoek 0-1 is een uitermate vervelend begin.

De dreun kan maar het best verwerkt worden met doorspelen alsof er niets gebeurt is en dat doet Reuver ook. Volop op de aanval wil Reuver de schade snel herstellen en er volgen een paar goede aanvallen. Vanuit het middenveld strooien Ruud Zegers en Younes Afazzaz met diepe ballen op de buitenspelers. Na 9 minuten komt Len Nooyen tot een prima voorzet maar Erkan mist het doel op een haartje. Een minuut later is het weer Len met Bodhi Reiter die een aanval opzetten maar helaas komt Ruud net niet af afronden toe. Na 12 minuten weer een fraaie actie van Bodhi. Hij stuurt Ruud in de vrije ruimte en die is alleen te stoppen met een overtreding. Strafschop.

Bodhi gaat naar de stip maar helaas is zijn strafschop niet hard genoeg en over de grond waardoor de doelman redding kan brengen. De verdiende gelijkmaker komt er dus niet.

Vrij trappen van Erkan leveren in de minuten daarna kansen op voor Bart van Buggenum die rakelings over kopt en voor Len maar ook nu weer geen gelijkmaker. En zoals zo vaak als je de kansen niet benut dan valt de goal aan de andere kant. Opnieuw is het de linksbuiten van Kessel die tegen twee verdedigers zich weet door te zetten met enkele fraaie bewegingen en een droge knal in de korte hoek is Jordy te machtig 0-2. Geheel tegen de verhouding in lijkt Reuver in een kansloze situatie terecht te zijn gekomen.

Nadat Len nog eens een voorzet in huis had waar Bodhi en Erkan net niet mee tot scoren kwamen is het in de 29e minuut tijd voor weer een vrije trap. Bart en Erkan staan achter de bal op twee meter buiten het strafschopgebied. Het is Erkan die de bal perfect langs de muur in het doel weet te draaien 1-2 en we hebben toch weer een wedstrijd. Helaas is de marge van 2 echter al zes minuten later weer op het scorebord. Alweer is het Kruik die profiteert van balverlies, Mitchel kan hem niet afstoppen en een voorzet levert een uitgespeelde verdediging op waarna ook Jordy kansloos is. 1-3  is ook de ruststand. Reuver heeft veel op de aanval gespeeld, zeker ook genoeg kansen gehad maar Kessel haalt het maximale uit zijn kansen.

Na rust wordt de wedstrijd nog eenzijdiger. Kessel speelt nu nadrukkelijk op de counter en heeft een dikke verdediging opgetrokken. Het is niet dat er geen kansen meer komen. Na een schot van Bodhi door de doelman gelost heeft Ruud een flinke kans maar treft een verdediger die zich er voor gooit.

Uit een corner van Ruud Kopt Len sterk op doel maar is er voor Kessel redding op de doellijn. En op een diepe bal van Stam Smits geeft Erkan voor maar schiet de inmiddels ingevallen Jelco Franssen te slap in om de doelman de verschalken. In de counter heeft ook Kessel nog een paar goede momenten maar tot scoren komen ze niet meer waardoor de ruststand ook de eindstand is geworden.

Al met al verdedigende fouten zijn vandaag beslissend en aan de andere kant hebben we helaas uit de toch voldoende aanwezige mogelijkheden geen rendement weten te halen. Natuurlijk is er dan na afloop het als, als, als, gesprek. Natuurlijk mag die bal er in de eerste minuut niet in, natuurlijk moet de strafschop een goal zijn. Maar de ploeg kan niet verweten worden dat er niet volop inzet was. Maar vandaag was het niet goed genoeg om van Kessel te winnen.

Komende zondag staat de uitwedstrijd bij DES Swalmen op het programma. Opnieuw een zeer belangrijke wedstrijd die zeker niet gemakkelijk zal worden. Maar met de juiste instelling en een fitte groep moeten er mogelijkheden zijn.

1 min                                 0 - 1
18 min                               0 - 2