Belangrijke overwinning tegen Roerdalen 2- 0

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

In een vooral spannende wedstrijd heeft VV Reuver een verdiende overwinning weten te behalen op het hoger geplaatste Roerdalen. Na de tegenvallers in de afgelopen weken kwam deze overwinning op het perfecte moment. De hard werkende Reuverse ploeg heeft zo weer de aansluiting met de top van de klasse en neemt weer iets afstand van de gevarenzone.

Roerdalen was de laatste weken zeer succesvol en opgerukt naar de vierde plaats, winst in Reuver zou hen zelfs nog in het rijtje van titelkandidaten kunnen brengen. Reuver met slechts 1 punt uit de laatste twee wedstrijden moet weer naar beneden kijken en dus is winnen op het eigen sportpark wel een heel goed plan.

In de eerste helft krijgt het publiek niet veel hoogtepunten te zien. Een half uur lang houden de ploegen elkaar goed in evenwicht en echt grote kansen komen er niet al gaat het spel wel snel op en neer. Na een half uur spelen krijgt Reuver iets de overhand maar de gasten komen niet echt in de problemen. Toch is er wel dreiging en na 40 minuten is er dan toch reden tot juichen. Younes Afazzaz stuurt Jelco Franssen weg en die levert vervolgens een prima voorzet af. Ruud Zegers zet zich goed door tegen zijn tegenstander en kopt van dichtbij snoeihard en onhoudbaar raak 1-0. Net voor rust moet vervolgens ook Jordy Vosbeek redding brengen als Roerdalen met goed combinatievoetbal een man vrij voor doel zet. De reflex van Jordy voorkomt de gelijkmaker, 1-0 bij rust.

Na Rust probeert Roerdalen direct om de schade te herstellen en gedurende ruim 10 minuten moet Reuver alle zijlen bijzetten om de nul te houden. En vrije kans die hoog over gaat en een prachtige redding van Jordy op een bekeken schot zijn de belangrijkste wapenfeiten van de gasten. Na 55 minuten komt Erkan Yazici in de ploeg voor Ivo Sillen en als even later ook Len Nooyen komt voor Ruud Zegers heeft Reuver weer volop de regie in handen. Roerdalen moet rekening houden met de gevaarlijke aanvallen van Reuver en ze verliezen daardoor het initiatief weer. De combinaties tussen Len, Erkan en Jelco zijn in deze fase een lust voor het oog. Op het middenveld heeft Reuver dan ook weer de controle met Bodhi Reiter en Younes Afazazz zodat de verdediging ontlast kan worden. Noah Kremers met een slippertje en Sam van Deur speelden prima terwijl Bart van Buggenum en Tim Lenssen zelf geregeld kans zagen om mee in de aanval te gaan.

Natuurlijk blijft Roerdalen het proberen maar Reuver is gevaarlijker. Als Len dreigt door te breken wordt hij hard onderuitgehaald, de tegenstander komt goed weg zonder kaart. Bart van Buggenum neemt de vrije trap die hard op doel gaat. Een enorme blunder van de doelman die de bal via zijn lichaam in het doel doet belanden en het is 2-0.  Roerdalen is dan duidelijk aangeslagen en in de volgende minuten had Reuver de wedstrijd helemaal kunnen beslissen. Jelco schiet nog snoeihard op het aluminium en bij een volgende vrije trap van Bart laat de doelman weer los maar kan Jelco van dichtbij net niet intikken. Len mist nog een poging in de verre kruising en zo heeft Reuver in de slotfase de beste kansen om verder uit te lopen.

Een heel belangrijke overwinning is binnen waardoor de stand weer veel mogelijkheden bied. Volgende week gaat Reuver naar de buren van Belfeldia voor een volgende belangrijke wedstrijd.

40e minuut         Ruud Zegers                    1-0

73e minuut         Bart van Buggenum        2-0