Gemakkelijke zege in Roermond, SVC 2000 – VV Reuver 0 – 3

Jagerstraat 1
6042KA
ROERMOND

Zonder enige moeite heeft Reuver in Roermond SVC 2000 op eigen veld verslagen, in een eenzijdige wedstrijd was er nooit enige kans voor de thuisclub en de uitslag had zeker hoger uit kunnen vallen als Reuver iets beter met de vele kansen was omgesprongen.

In de stromende regen ging de wedstrijd van start en het kon niet beter beginnen voor de formatie van Jan Trienekens. Ivo Sillen weet in een snelle aanval Erkan Yazici te vinden die met een handige beweging de bal vrijmaakt en doorspeelt naar Jelco Franssen die vrij staat en die bedenkt zich geen moment en schiet onberispelijk en zuiver binnen. 0-1 na amper 1,5 minuut is de perfecte start.

Reuver gaat vervolgens goed door met compact aanvallen en er volgt een heel sterk kwartier. Over links zijn het Mitchel Ravensberg en Tim Lensen die van achteruit volop druk zetten. Zo komen Bodhi Reiter, Ivo Sillen en Erkan Yazici steeds weer in kansrijke posities. De tegenstander komt overal te laat en het lijkt een kwestie van tijd tot de volgende treffer valt. Aan de andere kant van het veld Zijn het de van een blessure teruggekeerde Sam van Deur en Bart van Buggenum die steeds weer drukken en vooral Jelco Franssen aan het werk zetten. Met zijn snelheid overloopt hij zijn tegenstanders steeds weer.

Al in de derde minuut is er een nieuwe grote kans voor Jelco maar dit keer scoort hij niet. Na tien minuten is het Ivo Sillen die na een sterke actie van Jelco een niet te missen kans krijgt maar wonder boven wonder gaat de bal er niet in en blijft het nog 0-1. Nog steeds in het eerste kwartier is er ook een geweldig schot van Bodhi Reiter dat helaas net over de lat scheert. Ruud Zegers kan na 27 minuten de vrij voor het doel staande Erkan bedienen maar hij schiet zelf, helaas recht op de doelman. Een minuut later is het toch Erkan die kan scoren maar zijn schot gaat over het doel.

Het is dan onderhand niet te geloven dat het nog steeds slechts 0-1 is maar Reuver gaat met veel energie door voor een betere voorsprong. Na 32 minuten is het eindelijk raak. Uit een corner is het Mitchel Ravensberg die van dichtbij raak kopt en eindelijk scoren we weer eens uit een corner. Mooi ook van Mitchel die een heel sterke wedstrijd speelt dat juist hij het is die de voorsprong weet te verdubbelen 0-2. Bodhi heeft daarna in de eerste helft nog de beste kans op meer maar zijn inzet wordt door de doelman tot corner verwerkt. Rust 0-2 en dat zonder dat SVC ook maar een keer gevaarlijk heeft kunnen worden.

Na rust lijkt het er eerst op dat Reuver doorgaat als in de eerste helft en fraai is de kopbal van Bart van Buggenum die rakelings over het SVC doel gaat. Reuver blijft ook in de tweede helft de aanval wel zoeken maar het gaat nu toch net even een versnelling lager en enkele wissels hebben ook vast wel gevolg voor het vloeiende samenspel. SVC kan nu iets gemakkelijker de schade beperken maar nog steeds zijn de kansen voor Reuver al gaat het nu geregeld mis bij de laatste paas. Bodhi, Jelco en Ivo hebben nog kansen maar vaak ontbreekt toch de echte scherpte die er in de eerste helft wel was.

Na 84 minuten moet Jordy Vosbeek voor het eerst in actie komen op een prachtig afstandsschot reageert Jordy geweldig door de bal uit de rechter bovenhoek te ranselen. De eerste keer de nul gehouden dit seizoen dat zal ook voor Jordy zeker naar meer smaken. Het slotakkoord komt toch nog in de 89e minuut als Reuver een strafschop mag nemen.  Stan Smits was neergehaald en er is geen voordeel als Ivo Sillen mist. Bodhi Reiter gaat achter de bal staan en schiet vervolgens onberispelijk binnen waardoor de eindstand 0-3 op het scorebord komt.

Volgende week in Reuver komt koploper RKSVN uit Neer op bezoek. De tegenstand zal dan zeker een stuk sterker zijn. De promovendi uit Neer won de eerste 4 wedstrijden en na een 0-0 remise tegen Heythuysen zijn ze trotse koploper met de prachtige score van 18-1

VV Reuver hoopt op veel support zodat we er een echte topper van kunnen maken. Door de overwinning in Roermond is Reuver nu naar de zesde plaats geklommen.  Gaan we tegen RKSVN het gat naar de top dichten?

2 min                   Jelco Franssen                  0-1
32 min                 Mitchel Ravensberg         0-2
89 min                 Bodhi Reiter                      0-3 (Pen)

SVC 2000-Reuver | Foto-archief-vvreuverjouwweb.nl