Verspeelde winst in blessuretijd, Horn – Reuver 1 – 1

Beegderweg 3
6085AM
HORN

VV Reuver heeft een mooie kans gemist om door te stoten naar de vierde plaats op de ranglijst door in de blessuretijd van de inhaalwedstrijd in Horn toch nog de overwinning uit handen te geven. Het derde gelijkspel op rij voelt een beetje als een nederlaag omdat die gelijkmaker zo laat viel en niet had mogen vallen. Van de andere kant, Horn was in de eerste helft de betere ploeg en in die fase had het zeker ook fout af kunnen lopen voor Reuver dat daarna goed terug kwam en liet zien over veel kwaliteit te beschikken.

De talrijke supporters uit Reuver hadden zeker geloof in een goede afloop na de prima resultaten in de laatste wedstrijden. In de eerste minuten was er sprake van snel op en neer gaande aanvallen, zo schiet Jelco Franssen al na 5 minuten in het zijnet en aan de andere kant is er dreiging met een snelle rechtsbuiten die voor gevaar zorgt.  Vervolgens neemt Horn vol het initiatief en drukt Reuver ver terug in de verdediging. Enkele corners zijn gevaarlijk waarbij een keer een kopbal rakelings over gaat en Anouar Afazzaz moet een keer reddend optreden.

Na een klein half uur gaat de Hornse storm een beetje liggen en komt ook Reuver eindelijk aan voetballen toe. Een vrije trap van Bart van Buggenum gaat rakelings over het doel van Horn en is de eerste echte kans voor de gasten uit Reuver. Enkele minuten later is het Bodhi Reiter die die een mooi schot afvuurt uit de tweede lijn. Horn probeert echter ook weer om te schakelen en komt ook nog tot kansen. Eerst gaat een corner maar net naast het doel en in de 41e minuut moet Jordy Vosbeek in twee instanties redden op een treffer te voorkomen.  0 – 0 bij rust

Na rust is er eerst niet veel aan de hand, het spel speelt zich vooral op het middenveld af en beide teams zijn duidelijk zoekende in de organisatie. Verdedigend heeft Reuver het nu prima op orde met regisseur Anouar in het centrum en ook Sam van Deur is een rots in de branding. Reuver neemt dan het initiatief en zal dat vervolgens ook niet meer afgeven. Na een uur spelen mist Ruud Zegers een grote kans door ver naast te schieten en even later moet Jordy redden als in de verdediging Bart een vervelende fout maakt. Len Nooyen komt dan in de ploeg voor Ivo Sillen en Younes Afazzaz voor Bodhi Reiter.

Len staat nog maar een paar minuten in het veld als hij Jelco wegstuurt, die krijgt een vrije schietkans bij de doorbraak maar aarzelt een fractie te lang waardoor een verdediger nog in kan grijpen. Uit de volgende corner komt een afvallende bal bij Mitchel Ravensberg die van ver op doel schiet, via de paal komt de bal bij Erkan die scoort maar de arbitrage heeft buitenspel gezien.  We moeten het maar geloven en dus blijft het 0 – 0

Reuver drukt nu door en kansen komen er achter elkaar. Younes, Jelco en Erkan zijn nu steeds gevaarlijk. Na goed doorzetten van Jelco kan Erkan uithalen maar zijn inzet gaat centimeters naast. De sterk invallende Len Nooyen is het die in de 75e minuut opnieuw Jelco bediend en dit keer is het raak, een droog schot in de linker benedenhoek is te machtig voor de doelman van Horn 0 – 1 en dat lijkt beslissend. Reuver probeert door te drukken en ook Len moet via een overtreding gestopt worden als hij al een man heeft uitgespeeld.

De slotfase is een alles of niets voor de thuisclub. In de 86 minuut moet Jordy al een keer een bal over tikken maar echt uitgespeelde kansen weet Horn niet meer te produceren. In de 92e minuut is er een vrije trap voor Horn. De doelman gaat mee naar voren en dus is het nog een keer goed opletten. Van ruim 30 tot 35 meter volgt een strak schot, zonder dat iemand er aankomt verdwijnt de bal rechtstreeks in de verre bovenhoek. 1 – 1  Helaas deed Jordy niets met deze harde maar toch houdbare bal, heel jammer omdat onze doelman een verder toch perfecte wedstrijd had gespeeld. De scheidsrechter laat daarna nog minstens 4 minuten doorspelen en Reuver probeert het nog maar echte kansen komen er nu niet meer waardoor teleurstellend een derde gelijkspel in 8 dagen genoteerd moet worden.

Scoreverloop:
75 minuut           Jelco Franssen    0 – 1
92 minuut                                         1 – 1

Komende zondag staat alweer de volgende wedstrijd op het programma en het is niet de minste. Onze buren uit Kessel komen over het veer en gezien de stand Kessel 12 en Reuver 11 punten belooft het een spannende middag te worden.

DERBY-TIME IN REUVER   KOMENDE ZONDAG  14.30 UUR