Wedstrijd met twee gezichten, Roggel – Reuver 3 – 3

Berkenlaan 10
6088AM
ROGGEL

Na een heel sterk begin in de eerste competitiewedstrijd in en tegen Roggel vergooide Reuver zijn kansen in 15 minuten waarna de hele eerste helft de ploeg onherkenbaar was. Een geweldige comeback na rust resulteerde alsnog in een dik verdiende remise waar het niet veel had gescheeld of de drie punten waren zelfs mee naar De Ruiver gegaan.

Met hoge verwachtingen is uitgekeken naar de start van de competitie. Natuurlijk was de aanloop er naar toe bepaald niet perfect door de vele blessures en afwezigen in de bekerwedstrijden maar juist nu bleek een groot deel van de selectie toch fit aan de aftrap te kunnen verschijnen. Alleen voor Sam van Deur en Noah Kremers komt de wedstrijd nog te vroeg en Bram Smeets is nog in de opbouw na trainingsachterstand. Positief is dat uit de eigen jeugd nu ook Sem Teunissen bij de selectie is aangesloten en Sem maakt deze dag een prima competitie debuut in Reuver 1.

Vanaf de aftrap trekt Reuver ten aanval en de thuisclub wordt direct vol onder druk gezet. Al in de derde minuut de eerste flinke kans als Ruud Zegers over schiet. Nog geen twee minuten later een prachtige voorzet van Ivo Sillen naar de vrijstaande Mitchel Ravensberg die slaagt er net niet in de score te openen. Uit een afgeslagen bal volgt de eerste counter voor Roggel en prompt kan de aanvaller alleen op Jordy Vosbeek af, met een lob maakt hij fraai maar totaal uit het niets de 1-0 voor Roggel.

Reuver lijkt niet aangeslagen maar probeert de schade snel te herstellen al komen er nu zo gemakkelijk geen kansen meer met een dikke verdediging van Roggel. Erger is dat bij een spaarzame tegenaanval uit het niets de 2-0 valt. Van grote afstand een prachtig schot in de verre bovenhoek, Jordy is compleet kansloos.  Deze klap heeft wel degelijk gevolgen voor de Reuverse ploeg die duidelijk aangeslagen totaal de weg kwijt is. In de 21e minuut heeft dat ook nog de 3-0 tot gevolg als midden voor de goal de organisatie totaal zoek is. Het restant van de eerste helft is voor de Reuverse supporters niet om aan te zien. Het geloof is totaal uit de ploeg en alle goede voornemens waren opeens niets meer waard. Een vierde Roggel goal wordt voor buitenspel nog afgekeurd en meer dan een paar zwakke pogingen zit er voor Reuver niet meer in.

Wat Jan Trienekens in de rust met de ploeg heeft gedaan weten we niet maar na rust komt er toch weer een VV Reuver het veld op dat niet van plan is zich bij de situatie neer te leggen.

Vijf minuten weet Roggel nog gemakkelijk stand te houden maar dan steekt de Reuverse storm op. Erkan schiet hard op doel maar de doelman kan redding brengen en vervolgens een mega kans na een voorzet van Ruud die gemist wordt. Vervolgens schiet Ruud zelf hard op doel maar wordt de bal tot corner verwerkt. Vanuit die corner ontstaat een kans voor Ivo Sillen. Hij weet met een diagonaal schot eindelijk de score te openen 3-1 en we hebben weer een wedstrijd.

De aanvalsdrift gaat daarna onverminderd door en Roggel kan niet anders dan massaal verdedigen. In de 67e minuut is het een combinatie van Bodhi Reiter en Ruud Zegers die Ruud in de gelegenheid stelt om de aansluitingstreffer te scoren 3-2. Twee minuten later lijkt het al gelijk te worden als eerst een afstandsschot van Jelco Franssen op de vuisten van de doelman eindigt en vervolgens mist Ruud een megakans om de gelijkmaker te scoren.  In de 70e minuut komt Sander Bongers in het veld en bij zijn eerste balcontact had ook hij zomaar kunnen scoren.

Eerst wordt nog een Reuvers doelpunt afgekeurd voor buitenspel als vervolgens de zeer sterk spelende Bodhi Reiter die voor constant gevaar zorgde onderuit wordt gehaald. De goed fluitende scheidsrechter kan niet anders dan naar de strafschopstip wijzen. Younes Afazzaz maakt vanaf 11 meter geen fout en schiet de bal onhoudbaar hoog in het doel 3-3.

In de slotfase krijgt vervolgens ook Roggel nog een dot van een kans als een schot maar net voorlangs gaat. Al met al een tweede helft die de Reuverse burger moed geeft en na afloop waren de emoties dan ook divers tussen blij met de alsnog behaalde puntendeling en teleurstelling van toch ook twee verloren punten door de heel slechte periode in de eerste helft.

Op naar volgende week als Oranje Blauw ’15 uit Posterholt naar Reuver komt.

Roggel-Reuver | Foto-archief-vvreuverjouwweb.nl

06 min. 1-0
16 min. 2-0
21 min. 3-0