gemiste kansen, gemiste winst, FC Roerdalen - VV Reuver 1 - 1

Apollolaan 2 A
6074EH
MELICK

Het duel tussen promovendus Roerdalen en VV Reuver is uitgelopen op een fysiek duel met heel veel inzet waarbij het voetbal vaak erg matig was maar de inzet en wiskracht beslissend moest zijn. Defensief had Reuver veel moeite in een aangepaste samenstelling waardoor er te veel leven was voor het doel van Jordy Vosbeek maar die keepte een prima wedstrijd net als de man in het andere doel die zeker een punt voor Roerdalen heeft gewonnen.

De kampioen van 5B in het vorige seizoen was al goed begonnen aan de competitie door de 2-1 winst op Horn dus gewaarschuwd dat het wel eens niet gemakkelijk zou kunnen worden was de ploeg van Reuver zeker wel. Trainer Jan Trienekens had in de verdediging een verandering aangebracht. Mitchel Ravensberg ontbrak en Stan Smits en Tim Lensen werden van plek gewisseld. Het was een aanpassing die niet bepaald voor rust in de verdediging zorgde.

Toch begon de wedstrijd haast perfect, al in de eerste minuut kan Erkan Yazici fraai scoren maar langs de lijn gaat de vlag omhoog waardoor dit feestje geen doorgang vind. In de 7e minuut is er een grote kans voor Ivo Sillen maar helaas gaat de bal naast.

Na 10 minuten dan een koude douche. Met veel te veel ruimte kan een ongehinderde voorzet van rechts komen die door de spits van Roerdalen perfect in de lange hoek wordt gekopt. Jordy Vosbeek is kansloos en de stand 1-0.

Het vervolg laat veel kwetsbaarheid zien in de Reuverse defensie. Jordy heeft veel werk al zijn het geen echt uitgespeelde kansen, een keer een scherpe bal rakelings voorlangs is het grootste gevaar en verder staat Jordy zijn mannetje in de drukte voor zijn neus. Na 17 minuten heeft Ruud Zegers zijn eerste moment, hij omspeelt de doelman maar de inzet wordt nog net van de lijn weggehaald door een verdediger. Vervolgens gebeurt er een kwartier lang niet echt veel. Veel lange ballen die over en weer verloren gaan, beide teams staan ver uit elkaar en slaan het middenveld voortdurend over met als gevolg veel balverlies.

Maar dan in de 30e minuut ontsnapt Ruud Zegers aan de verdedigers en op pure snelheid zijn de achtervolgers gezien. Alleen voor de doelman aarzelt Ruud echter te lang en kan een treffer voorkomen worden. Haast identiek ontstaat amper 3 minuten later een zelfde situatie, weer is Ruud er vandoor, weer een aarzeling bij het afmaken en prompt is opnieuw de doelman de winnaar. Twee 100%  kansen maar helaas geen treffers. Het is een sterke fase waarin ook Erkan nog een geweldig moment heeft. Na een korte draai schiet Erkan hard op doel maar opnieuw is het de doelman die met een prachtige reflex zijn doel weet schoon te houden.

Als iedereen al uitgaat van een achterstand bij rust ontsnapt Ivo Sillen tussen twee verdedigers en wordt in het strafschopgebied gevloerd. Strafschop en net als in Roggel gaat Younes Afazzaz achter de bal staan. De perfect ingeschoten bal is onhoudbaar en zo is het bij rust toch 1-1.

Direct na rust als onveranderde teams op het veld staan had de thuisclub kunnen scoren, een vrije schietkans gaat via de paal naast en zo komt Reuver goed weg. In de 65e minuut mogen we een nieuwe debutant verwelkomen in Reuver 1.  Len Nooyen van de A jeugd vervangt Ivo Sillen voor het laatste half uur. Jelco Franssen heeft dan ook de plek ingenomen van Ruud Zegers.

Na 70 minuten is het weer spannend voor het doel van Jordy die twee keer reddend moet optreden en zijn werk perfect uitvoert, Een keer is het een vrije trap en even later een schot uit de tweede lijn waar Jordy handelend prima reacties heeft. Reuver krijgt in de tweede helft nog amper kansen maar in de 76 minuut had het toch zomaar 1-2 kunnen worden.  Na een prima aanval komt Len Nooyen in schietpositie en hij bedenkt zich geen seconde echter opnieuw is het de prima doelman van Roerdalen die de bal uit de korte hoek weet weg te tikken.  In de slotfase moet Stan Smits nog redding brengen op een uitbraak en neemt de druk van Roerdalen toe maar met nu ook Sander Bongers voor Sem Teunissen laat de verdediging geen steek meer vallen.

Al met al een terecht 1-1 al waren de heel grote kansen voor Reuver.  Aan de inzet heeft het zeker niet gelegen, de wil om te winnen was er maar als team is het nog niet de eenheid die het vorig seizoen wel is geweest. Het blijft dus wachten op de eerste driepunter van dit seizoen en daarvoor volgende week nieuwe kansen als Belfeldia naar Reuver komt.

FC Roerdalen-Reuver | Foto-archief-vvreuverjouwweb.nl

10 min   1-0
45+1 min   1-1  Younes Afazzaz  (Pen)