Ivo Sillen beslist duel tegen Haelen

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

Met twee prachtige doelpunten was Ivo Sillen de man of the match in het inhaalduel tegen Haelen. De gasten wilden in Reuver de punten ophalen om zo aan te sluiten bij RKSVN maar ook Reuver wilde de herstart van de competitie goed beginnen. In een vooral spannend duel was uiteindelijk Reuver de betere ploeg en op een zwaar veld behaalde de mannen in het oranje door twee prachtige treffers van Ivo Sillen een dik verdiende overwinning.

Zonder Mitchel van Ravensberg en Sam van Deur moest trainer Jan Trienekens vooral in de verdediging oplossingen bedenken. Met Noah Kremers in het centrum en Bart van Buggenum als rechtsback werden de posities ingevuld en het moet gezegd de verdediging maakte een prima indruk.

Vanaf de aftrap zocht Reuver de aanval en dat resulteerde in de eerste minuut al direct in een heel grote kans voor Ruud Zegers. Slim glipte hij langs zijn bewaker maar helaas ging de inzet recht op de doelman die kon redden. In de zesde minuut was het vervolgens toch snel raak. Een perfecte corner van Stan Smits kwam op het hoofd van Ivo Sillen die sterk in de verre hoek kopte en de doelman kansloos liet. In het vervolg van de eerste helft komt Haelen slechts tot een paar zwakke pogingen van afstand waarmee Jordy Vosbeek geen enkele moeite had. Het zijn vooral de corners die voor opwinding en spanning zorgen. Bij Reuver neemt Stan Smits steeds prima corners maar een tweede treffer lukt niet. Bij Haelen zijn de hoekschoppen vooral lastig te verdedigen door de lengte die de gasten in de ploeg hebben. Na 34 minuten gaat het eerst mis bij Anouar Afazzaz die de bal verspeelt uit de corner die volgt let de verdediging niet op waardoor geheel vrij de lange spits van Haelen in kan koppen 1-1 is toch wel een beetje tegen de verhouding in.

Direct daarna is het Stan Smits die een schot lost dat maar net naast gaat. En aan de andere kant komt Jordy ten onrechte uit waardoor Haelen een megakans krijgt, gelukkig wordt de kans verspeelt en blijft het 1-1. Het is dan de 42e minuut als Ivo Sillen de bal krijgt van Ruud Zegers. Ivo neemt aan draait en haalt van ongeveer 30 meter verwoestend uit. Onbereikbaar voor de doelman gaat de bal in de verre hoek. Een geweldige treffer en opnieuw is er de voorsprong 2-1.

Na rust is de strijd aanvankelijk vooral spannend. Haelen heeft het meeste balbezit en probeert druk te zetten, Reuver moet achteruit maar krijgt de beste kansen om de wedstrijd in het slot te gooien. Bart van Buggenum heeft kort na rust pech als hij eerst een schot op de paal knalt en nog geen minuut later gaat een tweede poging na goed vrijspelen rakelings over de kruising. Haelen moet het vooral hebben van de corners waarbij natuurlijk altijd eens een balletje verkeerd kan vallen. Halverwege wordt Bodhi Reiter ten onrechte teruggefloten voor buitenspel waardoor een vrije kans niet doorgaat, maar ook in het vervolg zijn de beste momenten voor de thuisclub.

Als er vervolgens iets is aan te merken op het spel is het dat er veel kansen gemist worden. Haelen gaat halverwege de tweede helft achterin een op een spelen en natuurlijk moet Reuver gezien de mogelijkheden dan de spanning er uit halen door te scoren maar dat gebeurt niet. Invaller Len Nooyen mist eerst na een doorbraak door net over te schieten en even later krijgt hij een prachtige voorzet van Ruud Zegers maar Len krijgt de bal opnieuw niet op doel. Bij een uitbraak komen Len en Erkan Yazici die ook is ingevallen tegen een verdediger te staan maar Len weet de bal niet bij Erkan te krijgen. Die op zijn beurt heeft ook nog een megakans na een uitglijder van de Haelen doelman maar ook nu is het geen treffer. Het blijft zo onnodig lang spannend maar uiteindelijk is Haelen niet bij machte om Reuver in verlegenheid te brengen.

Een prachtige en zeer belangrijke overwinning waardoor Reuver naar de vijfde plaats klimt met komende zondag de volgende thuiswedstrijd als Roggel op bezoek komt. Aanvang 14.30 uur.

Reuver-Haelen / Reuver 1 2023-2024 | Foto-archief-vvreuverjouwweb.nl