Nederlaag in Heythuysen fataal voor de ambitie

S.V. Heythuysen 1 (zon)

14 april 2024 14:30

H.L.W. Heijnen

Sportpark Molenhoek
Arevenlaan 5
6093GM
HEYTHUYSEN

Om een bloedstollende fase in de competitie te behalen in de uitwedstrijden tegen de nummers 2 en 3 van de ranglijst was winst in Heythuysen een must maar vermoedelijk is die druk de ploeg teveel geworden. Waar alle andere uitslagen wel gunstig waren voor die spannende slotfase ging het juist bij de eigen ploeg helemaal mis. Een effectief Heythuysen dat vrijuit kon spelen won op het eigen sportpark met 3-1 waardoor Reuver helaas af moet haken in de strijd om een plaats in de top drie.

Onder prachtige weersomstandigheden gingen de ploegen van start en vanaf de aftrap was duidelijk dat het een open wedstrijd zou worden waarbij ook de thuisclub zich niet wilde verstoppen. Snel gaat het spel op en neer en al in de eerste minuten maakt Reuver duidelijk dat het is gekomen om te winnen. Voorzetten van Jelco Franssen en Bodhi Reiter leveren echter nog geen kansen op. Aan de andere kant ontstaat in de negende minuut een rommelige situatie voor het doel van Jordy Vosbeek. Als er niet goed opgeruimd wordt beland de bal op de paal en uiteindelijk in de handen van Jordy maar de spelers van Heythuysen claimen doelpunt. De scheidsrechter gaat daarin mee alhoewel hij staande op het middenveld nooit een eigen vaststelling heeft kunnen doen. Een zeer dubieuze 1-0 stelt nu Reuver voor een extra zware opgave.

In de volgende 20 minuten komen er wel een aantal kansen voor Reuver. Eerst schiet Bart van Buggenum een vrije trap rakelings over en op een voorzet van Bodhi mikt Erkan de bal helaas net naast het doel. Nog geen minuut later is het ook Ruud Zegers die zijn schot aan de verkeerde kant van de paal ziet belanden. Na 28 minuten het eerste echte werk voor de doelman van Heythuysen. Ivo Sillen schiet hard op doel maar de doelman weet het schot tot corner te verwerken.

Waar Reuver er alles aan doet om de gelijkmaker te fabriceren maar slordig is in de laatste paas en de afwerking zijn het vervolgens de gasten die heel effectief te werk gaan. Eerst gaat een doelpoging nog gevaarlijk voorlangs maar in een volgende actie is een kopbal in de verre hoek Jordy te machtig 2-0 is een schier onmogelijke stand tegen een van de beste verdedigingen van onze klasse.

Met Len Nooyen en Gijs Smeets voor Ivo Sillen en Jelco Franssen hoopt de vroeger uit Nigeria teruggekeerde Jan Trienekens de aanval nieuw elan te geven. Waar de eerste helft vooral snel op en neer ging is het nu eenrichtingsverkeer op de helft van Heythuysen maar hoe groot de druk ook is veel echte kansen komen er niet. Het enige wapenfeit is een geweldige omhaal van Erkan Yazici die door de doelman katachtig gered wordt. Toch blijft Reuver doordrukken en Heythuysen gaat meer en meer op tijd spelen door ballen vooral het sportpark uit te schieten.

De lang verwachte 2-1 komt in de 71e minuut als ook Tim Lensen zich in de aanval inschakelt, Na goed werk van Erkan en Len ziet Tim een gaatje in de verre hoek en hij bedenkt zich geen moment. De prima doelman van de thuisclub heeft dit keer geen verweer en eindelijk is het weer een wedstrijd. De laatste 20 minuten zijn weer als in de eerste helft met nu ook een thuisclub die probeert te profiteren van de ruimte die Reuver wel weg moet geven in de drang naar voren. Fataal is dan plotseling balverlies in de verdediging. Met een schitterende boogbal wordt de ver voor zijn doel staande Jordy verslagen en de wedstrijd is beslist 3-1.

Al met al moet gezegd dat Reuver in de aanval niet heel veel echte kansen wist uit te spelen, aanvallend loopt het de laatste weken niet en als dan ook verdedigend nog de nodige missers worden begaan dan moeten we berusten met een plaats in de middenmoot.

Komende zondag de derby tegen Kessel, helaas niet met 1 punt verschil op de ranglijst maar met 4 en dat is toch wel een beetje teleurstellend. Reuver heeft iets goed te maken na de thuisnederlaag eerder dit seizoen dus laten we vooral vrijuit spelen en er een goede wedstrijd van maken.

9 min                                  1 – 0
35 min.                              2 – 0