Eenvoudige zege op SVC 2000 Hattrick Younes Afazzaz 4 – 0

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

In een bepaald niet hoogstaande wedstrijd heeft VV Reuver een gemakkelijke 4-0 overwinning behaald tegen het Roermondse SVC 2000. De nog puntloze gasten kwamen er de hele wedstrijd niet aan te pas. Reuver speelde zeker niet overtuigend maar liep toch uit naar een regelmatige 4-0 overwinning waarop niets was af te dingen. Man of the match was Younes Afazzaz die met een hattrick de nieuwe topscoorder van Reuver is geworden met nu 8 treffers.

SVC weet ook wel dat een nieuwe start in de vijfde klasse aanstaande is maar natuurlijk hoopt het Roermondse team ergens toch een keer succesvol te zijn. Vanaf de aftrap probeerden de gasten met een aantal stevige overtredingen de toon te zetten. Gelukkig greep de scheidsrechter vroeg in met geel toen Bart van Buggenum na 10 minuten zeer zwaar onderuit werd gehaald. Ruud Zegers had toen al zijn eerste kans in de wedstrijd gehad toen hij van dichtbij kon scoren.

Het eerste half uur was het een overwegend matige pot voetbal. Veel slordigheden en foute keuzes maakte dat er wel overwicht was voor Reuver maar uitgespeelde kansen bleven uit. Alleen Erkan Yazici was gevaarlijk na een prachtige dieptepass van Younes Afazzaz. Hij stuurde Erkan het strafschopgebied in maar daar verloor Erkan tot twee maal toe de duels waarbij de tweede valpartij even aan strafschop deed denken, maar die kwam er niet.

Pas in de laatste tien minuten van de eerste helft begint het te lopen bij Reuver. De druk op het doel van SVC wordt steeds groter en dan komen er ook kansen. Als Erkan Ruud in de diepte stuurt geeft die perfect voor aan Ivo Sillen vrij voor doel tikt Ivo de bal echter net langs de verkeerde kant van de paal.  Het is wel het startsein voor een serie aanvalsgolven. In de 37e  minuut is het weer Ruud die nu in de diepte is gestuurd door Bodhi Reiter. Dit keer trekt Ruud terug op Younes en die schiet onberispelijk raak 1-0.

Reuver probeert voor rust nog de genadeklap uit te delen en het is dan de beste fase van de wedstrijd. Slechts vier minuten na de openingstreffer is het een prachtige aanval waarbij dit keer na een machtige sprint de voorzet van Ivo Sillen komt op Bodhi Reiter die speelt zich voor het doel vrij maar wordt dan onderuitgehaald strafschop.  Younes Afazzaz pakt de verantwoording en schiet ook deze buitenkans onhoudbaar binnen 2-0 bij rust.

Na rust komt Noah Kremers voor Sem Teunissen en na een uur spelen de lang verwachte come-back van Bram Smeets die Ivo Sillen komt vervangen. In de eerste kwartier van de tweede helft was het weer rommelig. Met een laag tempo, slordig aanspelen en natuurlijk zal het slechte veld mede oorzaak zijn geweest maar het leek toch ook wel gebrek aan concentratie. Met de komst van Bram komt er nieuw leven in de ploeg en dat heeft direct resultaat. Na twee minuten breekt Bram op snelheid uit maar zijn voorzet wordt weggewerkt. De afvallende bal wordt opgepikt en komt voor de voeten van Younes die zich niet bedenkt en van 25 meter uithaalt. Met een prachtige curve verdwijnt de bal perfect in de kruising onhoudbaar 3-0 en een hattrick voor onze middenvelder met een prima schot.

Even na de derde treffer heeft ook Ruud Zegers weer een grote kans maar helaas krijgt hij de bal in vrije positie niet tussen de palen. Het lijkt niet te willen voor onze aanvoerder vandaag. In de slotfase komen ook Sander Bongers voor Anouar Afazzaz en Len Nooyen voor Erkan Yazici in het veld en er zijn nog een aantal momenten waarop de score op had kunnen lopen. Zo schiet Bram Smeets nog een keer naast en speelt hij zich even later knap vrij waarna de doelman redding brengt in de korte hoek. Ruud Zegers schiet nog een keer over als hij doorbreekt en Len Nooyen komt in een te moeilijke hoek om op doel te schieten. Toch komt er nog een kers op de taart als Ruud Zegers sneller bij de bal is dan de doelman, hij omspeelt hem moet nog even snel zijn maar dan is het toch eindelijk ook voor Ruud raak en komt de eindstand op 4-0.

Door deze overwinning klimt Reuver naar de vierde plaats in de rangschikking en dat met komende zondag de topper in Neer tegen RKSVN op het programma. De thuisploeg zal zich al voorzichtig opmaken voor een tweede kampioenschap op rij, dus het wordt voor Reuver zeker geen gemakkelijke wedstrijd. Als we voor de topplaatsen mee wil blijven doen moet er echter gewonnen worden aan de andere kant van de maas.

36 min  Younes Afazzaz              1 – 0
42 min  Younes Afazzaz              2 – 0