Reuver O15-1 Kampioen in tweede klasse.

MBC '13 JO15-1JM

V.V. Reuver JO15-1

2e klasse (3e fase) 13

27 mei 2023 11:30

A.A.J. Coemans

Sportpark Mortelskoel
Sint Joosterweg 1
6051HE
MAASBRACHT

Reuver O15-1 onder de gedreven leiding van Amir Hodzic en Patrick Munnichs heeft gisteren in Maasbracht een superieur seizoen weten te bekronen met de titel. In een heuse finale ging de thuisclub MBC’13 er met 1-3 vanaf en kon het feest beginnen.

Het hele seizoen stonden onze jongens op de eerste plaats en leek het een kwestie van tijd tot de titel binnengehaald zou worden, maar toch komt er dan nog een heel spannende finale. Afgelopen woensdag zou het eigenlijk moeten gebeuren in en tegen Kessel was winst voldoende om het kampioenschap te kunnen vieren maar Kessel verdedigde knap en had een paar keer geluk toen een prachtige treffer voor buitenspel niet doorging en een andere poging op de lat belande. Het was een flinke tegenvaller en dus moest Amis zijn ploeg weer zien op te laden om drie dagen later de slotronde te spelen bij MBC’13 dat tweede staat en bij winst alsnog de titel kan wegkapen.

De thuisclub gelooft in een stunt en er zit veel publiek op de tribune en langs de lijn. Vuurwerk, toeters en spandoeken maken wel duidelijk dat Reuver het vandaag niet voor niets gaat krijgen. Vanaf het begin is Reuver echter sterker en zet de thuisclub onder druk. Halverwege de eerste helft een snelle counter Nowa Thijssen is sneller dan de doelman bij de bal, speelt hem uit en schuift de bal in het lege doel 0-1 voor Reuver.  Op het perfecte moment, net voor rust komt de tweede treffer. Opnieuw is het Nowa die een kans ziet het doel onder vuur te nemen, dit keer een prachtige boogbal die onbereikbaar is voor de doelman waardoor Reuver met een comfortabele 0-2 gaat rusten.

Halverwege de tweede helft weet MBC toch de spanning terug te brengen als de 1-2 wordt gescoord. De Reuverse ploeg zakt dan ver in en komt onder druk te staan. Juist als MBC denkt aan de gelijkmaker en een spannende slotfase is het echter Nowa Thijssen die met een prachtig schot over 30 meter de bal schitterend in het doel schiet en zijn hattrick compleet maakt. Minstens nu is wel duidelijk dat de titel voor Reuver is.

Na afloop een geweldige ontlading waarbij de flessen ontkurkt worden en Amir een champagne douche moet ondergaan.  Later als het team terug is op het eigen sportpark wordt het feesten nog dunnetjes overgedaan.

Drie kampioenschappen voor de Reuverse jeugd O13-1, O15-1 en O19-1 Alle teams nogmaals gefeliciteerd met jullie prachtige prestaties. Nu vakantie en dan volgend seizoen weer veel plezier beleven bij VV Reuver en proberen om nog beter te worden.