Reuver O19 glansrijk kampioen in tweede klasse.

V.V. Reuver JO19-1

Melderslo JO19-1

13 mei 2023 15:00

R. Hermans

Sportpark Dijckerhof
Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

Zaterdag behaalde het VV Reuver onder 19 team voor een zeer talrijk opgekomen publiek het kampioenschap in de tweede klasse. De Leeftijdsgenoten van Melderslo werden totaal overklast en met niet minder dan 12-0 van het veld gespeeld.

Dat de onder 19 wat vroeger de A jeugd heette kampioen zou worden in de tweede klasse stond eigenlijk wel al vast want de superioriteit van de Reuverse talenten was in de voorgaande wedstrijden wel meer dan duidelijk geworden. Een puntje was nog nodig uit de resterende twee wedstrijden en natuurlijk wil je dan het liefst thuis de titel pakken.

Ruim 20 minuten bleef het 0-0 maar als in de 22e minuut aanvoerder Bodhi Reiter de 1-0 scoort is de spanning er vanaf en binnen 10 minuten staat het 4-0. Met vuurwerk rond het veld wordt dan al de titel gevierd en na een 6-0 ruststand wordt het uiteindelijk liefst 12-0.

Na 8 wedstrijden is er een 100% score van 24 punten en doelsaldo 42 – 4  Hoe duidelijk kan het zijn dat de tweede klasse veel te laag was voor dit team met volop talent. Aanvoerder Bodhi Reiter die dit seizoen ook al een vaste plek in het eerste van VV Reuver heeft verdiend nam na afloop uit de handen van de voorzitter de kampioensschaal in ontvangst en de champagne spoot over de groep, Het is nog een zeer gezellig feest geworden en nu volgend seizoen op naar de eerste klasse met deze talentvolle groep.

Basisteams van de Reuverse jeugd sluiten perfect aan.

Mooi is te zien dat de basisteams van VV Reuver  jeugd over de hele linie zorgen voor sterke verbinding waardoor de vereniging zich mag verheugen over prima voetballende toekomst op de langere termijn.  In de O19 zien we spelers die al kansen krijgen in het eerste of tweede van de senioren. Maar ook de O17 die in de halve finale van de beker staan (komende woensdag in Brabant) leveren weer nieuwe aanvoer van toppers naar de O19. Hetzelfde gebeurt tussen O15 en O17 en ook hier lijkt een kampioenschap er aan te komen. Om het helemaal perfect te maken zal ook de O13 de komende week of weken aanspraak gaan maken op het kampioenschap, en ook hier dus weer perfect de aansluiting naar de volgende leeftijdsklasse.

Het beloofd een prachtige mei maand te worden,  Samen zijn we VV Reuver.