Belangrijke punten blijven in Reuver: Reuver – Roggel 2-1

S.V. Roggel 1 (zon)

16 april 2023 14:30

A.G.M. Keijsers

In een heel spannende wedstrijd zijn na een zware strijd de punten in Reuver gebleven. De belangen waren groot en daarvan waren beide teams zich zeer bewust. Gevolg was dan ook een duel dat hard maar nooit gemeen is geworden en waarin beide teams gestreden hebben voor de overwinning. Uiteindelijk was Reuver wel de verdiende winnaar al bleef het tot het laatst spannend.

Met 22 punten voor Roggel en 23 voor Reuver was deze wedstrijd vooraf duidelijk van enorm belang winst vandaag zou een grote stap zijn naar handhaving terwijl de verliezer wel eens in de nacompetitie terecht zou kunnen komen. Zonder trainer Jan Trienekens de voor de KNVB in Afrika een opleiding verzorgd maar met een complete selectie heeft Mickel Ottenheim een top gemotiveerde ploeg de wei in gestuurd, en dat resulteert in een geweldige start. Al na 35 seconden gaat de bal tegen de netten. Sam van Deur pikt de bal op, pakt meters en speelt dan afgemeten naar de snel opgekomen Ruud Zegers. Met een prachtig schot laat Ruud de doelman kansloos en we zijn amper begonnen of het staat 1-0.

Beter kon deze wedstrijd natuurlijk niet van start gaan. De gasten uit Roggel proberen de schade wel te herstellen maar verdedigend staat het goed bij Reuver. Toch gaat het na 14 minuten mis. Enkele ongelukkige klutsballen zorgen voor een rommelige situatie waarna de bal pardoes uitkomt bij een vrij staande speler van de gasten. In een meer dan verdachte positie van buitenspel blijft de vlag omlaag en kan Roggel goedkoop scoren waardoor de 1-1 op het scorebord komt. Reuver pakt de draad wel direct weer goed op en heeft  overwicht in het eerste kwart van de wedstrijd maar een grote kans is er toch nog voor Roggel als Tim Lenssen uitglijd en zijn tegenstander daardoor een vrije schietkans heeft, gelukkig gaat de bal voorlangs.

Dan de 32e minuut. Reuver mag een corner nemen en dit keer wordt die kort genomen. Erkan Yazici schiet vanaf rechts op doel en Ivo Sillen zet er zijn hoofd tegen waardoor de doelman volstrekt kansloos is 1-1. Opnieuw een prachtige goal en opnieuw Reuver op voorsprong. Nog geen drie minuten later krijgt Bart van Buggenum het op z’n heupen, Met een solo door het centrum passeert hij als Alberto Tomba in zijn beste jaren alle hindernissen maar in het strafschopgebied gaat hij net voor het schieten tegen het gras. De scheidsrechter wuift de overtreding weg waar een strafschop wel zeker op zijn plaats was geweest.

Daarna gebeurt in de eerste helft niet meer zo veel. Ruud Zegers zorgt wel steeds voor gevaar en geregeld komen spelers op uit de tweede lijn maar grote kansen blijven uit waardoor met een voorsprong de kleedkamers opgezocht kunnen worden.

Het begin van de tweede helft doet aan de eerste denken. Na een mooie combinatie komt Tim Lenssen direct vanaf de afstrap in een doorbraak positie, zijn schot wordt door de doelman half verwerkt waardoor Bohdi Reiter vrij in kan schieten maar hij jaagt de bal hoog over het doel. Even later is het weer Bohdi die een vrije schietkans krijgt maar dit keer mist hij het doel op een haartje.

Roggel is echter ook niet zonder kansen. In de 55e minuut komt Jordy Vosbeek ver uit zijn doel om een gevaarlijke uitbraak onschadelijk te maken, en op het uur is er een gevaarlijke corner van Roggel die maar net naast het Reuverse doel verdwijnt.

Het laatste kwartier is het vooral spannend maar zijn er ook nog over en weer kansen. Zo komt Erkan Yazici een keer in vrije schietkans maar mikt net naast het doel en een tweede prachtige bal van Erkan wordt door de doelman uit de bovenhoek getikt. Roggel gaat dan ook nog voor alles of niets en krijgt een heel grote kans maar het prachtige schot wordt met een schitterende redding van Jordy Vosbeek uit het doel gehouden. Wat rest is nog een schot van Roggel dat naast gaat en dan zit de spannende wedstrijd er op en blijven de punten in Reuver.

Al met al een verdiende overwinning al was het wel lang spannend en had het misschien eerder beslist moeten worden. Tot man of the match is Jordy Vosbeek benoemd vanwege zijn prachtige redding in de slotfase. Andere toppers in het team deze wedstrijd zeker Sam van Deur, en Bart van Buggenum die werkelijk overal waren te vinden en de complete voorhoede die steeds weer elkaar goed wisten te vinden.

Volgende week moet in Beringe tegen BEVO nu eindelijk weer eens een uitoverwinning volgen om een degelijke plek in de middenmoot zeker te stellen.