Teleurstellende wedstrijd met onnodige nederlaag.

TSC '04 1 (zon)

30 oktober 2022 14:30

Sportpark Dijckerhof
Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

In een teleurstellende wedstrijd heeft vv Reuver een onnodige nederlaag geleden tegen TSC ’04, een scrimmage voor het Reuverse doel leverde het enige doelpunt op in een wedstrijd waarin de thuisploeg zijn niveau nooit wist te halen.
Vooraf was de wedstrijd gezien als een zeer belangrijke om de aansluiting met de middenmoot zeker te stellen en om in elk geval weg te geraken uit de gevarenzone. Gewaarschuwd was de ploeg wel want de eerste twee uitwedstrijden had de Poolse ploeg uit Tegelen al weten te winnen. Dat het dus niet gemakkelijk zou worden stond wel al vast.
Zoals verwacht mocht worden wist de ploeg van VV Reuver wel spelbepalend te zijn maar ook was al snel duidelijk dat enkele spelers bepaald niet hun beste spel speelden. Het inspelen was onzorgvuldig en geregeld schoot hier en daar de bal simpel van de voet bij aannames, volt lopend spel bleef daardoor uit en de wedstrijd had een rommelig karakter. Toch waren de kansen er voor Reuver om op voorsprong te komen. Al in de 12e minuut komt Erkan Yazici vrij voor doel maar schiet veel te wild hoog over. Kansen blijven komen zo kopt Gijs Smeets uit een corner van Erkan zwak naast en een vrije trap van Bart van Buggenem wordt door Sten Hendriks over gekopt. De beste kans is echter in de 30e minuut voor de gasten vrij voor doel wordt een simpele intikker gemist waar Juul Verstappen kansloos zou zijn geweest.
Bij een counter wordt Gijs mooi weggestuurd maar die komt net te laat bij de goed uitkomende doelman van TSC. Nog geen minuut later weer een snelle counter nu is het Ruud Zegers die de doelman omspeelt maar uit een moeilijke hoek de paal raakt, helaas is er niemand die de voor het doel rollende bal binnen kan tikken. 0-0 derhalve bij rust.

Met Levi van Kempen voor Gijs Smeets begint de tweede helft nog goed als Erkan in schietpositie komt. Het harde schot gaat op de vuisten van de TSC keeper. Duidelijk is dan al dat we van de gasten alleen te duchten hebben bij corners en vrije trappen. Met een vol strafschopgebied kan er altijd een balletje verkeerd vallen. En verder zijn de gasten eigenlijk als ploeg behoorlijk matig en maken ze veel gebruik van vervelende overtredingen. Ruud Zegers wordt bij een sterke solo hard onderuit gehaald door twee tegenstanders. De vrije trap gaat vervolgens over het TSC doel. In de 70e minuut weer een corner voor TSC. Het strafschopgebied heeft alles weg van een braderie zo druk als het daar is en de bal klutst heen en weer met als gevolg een schietkans voor TSC en die gaat er voor Juul onhoudbaar in 0-1 is een enorme domper.
De laatste 20 minuten gaat Reuver vol voor de overwinning maar goed voetbal blijkt niet te lukken vandaag. Twee keer is de TSC doelman een sta in de weg. Het moet van een moment komen en met name in de slotfase komen die momenten er wel. Twee vrije trappen op rand strafschopgebied De eerste van Erkan geeft in de vijfmeter een grote kans die er niet ingaat en de tweede van Bart gaat helaas over de kruising.
Na vijf wedstrijden staat Reuver nu op 4 punten en dat is veel te matig voor deze ploeg die vandaag zeker de slechtste wedstrijd van het seizoen speelde.
Wie de wedstrijd toch nog eens terug wil kijken dat kan via onderstaande link, met Pools commentaar gemaakt door FC Polonia Venlo. https://www.youtube.com/watch?v=nlBcDeF9iaY

Verslag Dieter van Gortel fotos Ton Ravier voor de diavoostelling en fotos klik HIER