Effectief Grashoek verslaat Reuver geflatteerd.

S.V. Grashoek 1 (zon)

16 oktober 2022 14:30

J.G.H. Aben

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

De teleurstelling was groot in Grashoek, na een zorgeloze opening was Reuver het eerste half uur heer en meester maar gaf daarna de wedstrijd helemaal uit handen om uiteindelijk met een dikke 4-1 nederlaag van het veld af te stappen.

Al na 6 minuten komt Reuver op voorsprong als Ruud Zegers met een prachtige lob de doelman van Grashoek volstrekt kansloos maakt. De blijdschap is groot onder de talrijke Reuver fans die onder een heerlijk zonnetje zien dat hun ploeg ook na die snelle treffer volop doorgaat met het onder druk zetten van de tegenstander.
De thuisclub komt amper onder de druk van Reuver uit en kansen blijven dan ook niet uit. Levi Kempen met een schot net naast en Ruud Zegers die na een doorbraak ook het doel net niet kan vinden zijn de beste kansen om duidelijk afstand te nemen maar dan in de 27e minuut is de eerste kans van Grashoek direct raak. Een snelle combinatie zorgt voor een niet te missen kans en dus is Juul Verstappen kansloos. 1-1 is zeer tegen de verhouding in maar Reuver moet opnieuw beginnen.
Twee minuten later bij een doelpoging van Reuver komt Sander Bongers hard in aanraking met de doelman van Grashoek, een mooie kans om te scoren gemist, en erger is dat Sander niet verder kan. Sten Hendriks is zijn vervanger en die heeft enkele minuten later de noodrem nodig als Grashoek in het strafschopgebied gevaarlijk wordt. De prima genomen strafschop is onhoudbaar voor Juul Verstappen en nu staan de Gastheren zelfs 2-1 voor. De toch wel aangeslagen Reuverse ploeg heeft in de resterende 10 minuten tot de rust moeite om de flow weer te vinden en gaat teleurgesteld richting thee.
Direct na de hervatting gaat Reuver weer volop in de aanval en lijkt nog alles mogelijk. Levi Kempen krijgt na vier minuten een niet te missen kans maar die gaat er toch niet in. Het scorende vermogen van Reuver is duidelijk vandaag het probleem, kansen zijn er genoeg maar de bal in het net schieten dat gaat te moeizaam. Helemaal moeilijk wordt het als in de 54e minuut een prachtig afstandsschot van minstens 25 meter prachtig in de bovenhoek beland, Juul is volstrekt kansloos 3-1. En dat waar we eigenlijk in afwachting waren van de 2-2.
Het moet gezegd Reuver gaf niet op en probeert met alle kracht de bakens te verzetten. Met Gijs Smeets, Jelco Franssen en Sam van Deur probeert de trainer nieuwe energie inde ploeg te brengen en er zijn zeker ook kansen op de aansluitingstreffer. Met name Tim Lensen die sterk speelde en Bart van Buggenum misten bij doelpogingen. Bij een doorbraak en vasthouden had Reuver zeker een strafschop moeten krijgen maar de scheidsrechter deed niets in deze overduidelijke situatie. Diverse aanvallen sterven helaas in schoonheid als steeds de laatste paas niet goed is, en het moet gezegd de Verdediging van Grashoek stond in deze fase geweldig zeker met hun fysiek sterke centrale verdedigers die niet alleen alles weg wisten te werken maar geregeld ook aanvallers wisten in stelling te brengen. Het alles of niets spel en de grote ruimtes gaf Grashoek alle kans om de counteren en dat in de slotfase ook nog de 4-1 op het scorebord kwam was een logisch gevolg van de situatie op het veld.

Al met al een zeer teleurstellende middag voor de vv Reuver dat zo goed begon vervolgens de kansen niet benutte en daarna door persoonlijke fouten en een prachtig schot de wedstrijd helemaal uit handen heeft gegeven. Positief is wel de inzet waarmee de ploeg is blijven strijden. Volgende week is er geen programma en op 30 october volgt dan thuis de derby tegen TSC ’04

Verslag Dieter van Gortel foto's van de wedstrijd Ton Ravier voor de fotos klik HIER