Verdiende gelijkspel blijft uit: HBSV – Reuver 1-0

Schansheideweg 9
5926RL
VENLO

Onder zeer matige omstandigheden moest donderdag avond de inhaalwedstrijd gespeelt worden in Hout-Blerick. Een heel slecht veld, en bedroevende verlichting en dat alles ver achteraf op het sportpark. Helaas was verplaatsing voor de KNVB geen optie en dus moesten de teams het daar maar mee doen.

De thuisclub is nog volop in de race voor promotie om na een jaar weer terug te keren in de derde klasse, Reuver heeft de punten hard nodig om niet in een gevaarlijke nacompetitie terecht te komen. Het belang is dus groot al zou je dat niet denken als de wedstrijd 10 minuten te laat van start gaat.

HBSV is natuurlijk favoriet maar speelt toch duidelijk met een counter plan, de tegenstander laten komen en dan op snelheid kansen creëren. Na 11 minuten betaalt die tacktiek zich uit. Balverlies op het middenveld en een scherpe paas door het midden waardoor de HBSV uitblinker Bömers alleen op Jordy Vosbeek af kan gaan. Met een geplaatst schot in de verre hoek zet hij HBSV op voorsprong.

Nog meer gaat HBSV nu leunen op de voorsprong met tot gevolg dat Reuver het meeste balbezit heeft maar tegen een sterke verdediging oploopt. De counters blijven gevaarlijk al komt Jordy in de gehele eerste helft niet meer in de problemen. Na een half uur neemt de druk van Reuver wel toe en is er de eerste grote kans voor Reuver, Uit een corner van Erkan Yazici is er paniek voor het doel maar geen van de Reuverse aanvallers slaagt er in de bal in het doel te werken. In de 37e minuut is het Ruud Zeegers die een enorme kans krijgt maar niet scoort. Gevolg zijn wel twee corners die allebei  weer voor veel gevaar zorgen, de gelijkmaker hangt dan wel in de lucht maar wil niet vallen waardoor  met een achterstand de lange weg naar de kleedruimtes opgezocht wordt.

In de tweede helft, het licht op het veld is nu werkelijk minimaal, zien we hetzelfde spelbeeld. Een thuisclub loerend op de counter en Reuver dat het spel moet maken.

Na een uur spelen het eerste grote moment, uit een inworp van Ruud Zeegers ontstaat een grote kans maar een treffer komt er niet. Nog geen twee minuten later wordt Ivo Sillen mooi vrijgespeeld door het centrum, Ivo schiet goed op doel maar helaas pakt de doelman de bal in de korte hoek.

Vervolgens ook weer een megakans voor HBSV maar de paal brengt redding. Wat volgt is gedurende een minuut of tien een fase waarin zich kleinere kansen voordoen voor beide doelen. Jordy Vosbeek moet een paar keer ingrijpen maar dat doet hij dan ook foutloos.

Het laatste kwartier is helemaal voor Reuver. Ingeluid met een corner van Erkan Yazici met opnieuw grote paniek voor het HBSV doel maar weer geen treffer. Natuurlijk neemt Reuver nu ook risico’s en moet Jordy goed bij de les blijven maar ook in de slotfase zijn er kansen voor Reuver. De 90 minuten zijn voorbij als Reuver midden voor het doel net buiten het strafschopgebied een vrije trap mak nemen, Dit moet hem dan zijn. De talrijke fans van Reuver rekenen op een beetje gerechtigheid maar helaas smoort de bal van Erkan in de kluwen van spelers. In de 93e minuut komt er zelfs nog een grote kans voor Erkan, niet gemakkelijk dat niet maar ook hier ontbreekt het aan het nodige geluk waardoor de vroege treffen van HBSV uiteindelijk beslissend blijkt te zijn.

Een teleurstellende en onnodige nederlaag maar de bal wilde er deze avond niet in. Uitblinkers aan Reuverse kant zijn Jordy Vosbeek die overtuigend presteerde onder de lat, Tim Lenssen die vooral in de eerste helft heerste in de verdediging en alles weghaalde, en Bart van Buggenem die werkelijk overal was en strooide met goede ballen. Verdedigend was er over de hele linie overigens niets op het spel van Reuver aan te merken en dat geeft vertrouwen voor de wedstrijden die nog komen. Met nog vier thuiswedstrijden en nog maar twee uit komt de beslissende fase er nu wel heel nadrukkelijk aan en zondag tegen Roggel spelen we weer een zes punten wedstrijd.

Helaas dit keer geen actiebeelden van de wedstrijd dat was gezien de zeer beperkte verlichting niet mogelijk.