Onnodig verlies in slotminuten Heythuysen – Reuver 1-0

Arevenlaan 5
6093GM
HEYTHUYSEN

De laatste wedstrijd van 2022 is in de slotminuten uitgelopen op een zeer teleurstellende en vooral zeer onnodige nederlaag. Drie kwart wedstrijd was Reuver de bovenliggende partij en kon de thuisclub alleen met counters proberen enig tegengas te geven maar als de kansen niet benut worden dan kun je altijd eens tegen een goal aanlopen. Dat gebeurde dan ook en dus was Heythuysen de gelukkigste in een vrij harde wedstrijd op een moeilijk bespeelbaar veld.
De toon was al direct in de eerste minuten gezet toen verdediger Ruben Mols van Heythuysen een zware overtreding beging tegen Bart van Buggenum en vervolgens nog duw en trekwerk. Het vervolg liet met regelmaat flinke overtredingen zien en de scheidsrechter van dienst had er de handen vol aan met uiteindelijk drie gele kaarten tot gevolg. Reuver begon voortvarend en na een paar minuten kwam het initiatief bij Reuver te liggen waarna de gehele eerste helft er maar een ploeg was die voetbalde. De thuisclub moest het hebben van snelle counters.
In de eerste 20 minuten leverde het overwicht niet echt veel kansen op alleen Ivo Sillen schoot een keer in redelijk kansrijke positie naast. Een foute uittrap van Jordy Vosbeek zorgde even voor een stress momentje maar hij kon zijn fout zelf herstellen. Na 26 minuten kopt Bart van Buggenum uit een corner van Bohdie Reiter net over. Nu komen er meer kansen en leek het wachten op een treffer voor Reuver. Jelco Franssen had in de 31e minuut een reuze kans maar de doelman brengt redding. Ivo Sillen schiet van ruim 20 meter net over het doel en een prachtige solo op pure kracht van Jelco Franssen wordt afgesloten met een harde pegel die rakelings over de deklat scheert. Het zou een prachtige treffer zijn geweest maar het bleef 0-0. In de tegenstoot van die laatste kans ontstaat de eerste echte kans voor Heythuysen, de snelle counter geeft vrij baan naar het Reuverse doel maar Jordy weet prachtig te redden waardoor het 0-0 is met rust.

Direct na rust pakt Reuver de draad weer op. Jelco Franssen schiet voorlangs en na een voorzet van Ivo Sillen wordt de inzet van Erkan Yazici van dichtbij gestopt.
Na een uur spelen een geweldige aanval opgezet door Bohdie Reiter die twee man omspeelt en Ivo Sillen in de diepte weet te vinden, die zet voor en geeft Erkan Yazici een 100% kans maar zijn schot gaat over. Met enkele aanvallende wissels probeert trainer Jan Trienekens nieuw elan in de aanval te brengen zo komen Gijs Smeets, Donné van der Weide en later ook Ayoub Farissi nog in de ploeg. Een geweldige aanval over links levert een voorzet op waar helaas niemand iets mee doet en opnieuw komt de thuisploeg met de schrik vrij.
Het laatste kwartier een ander beeld, Heythuysen brengt een extra aanvaller en merkbaar hebben enkele spelers bij Reuver veel gegeven en raakt de tank hier en daar leeg. Gevolg is dat er nu druk komt op het doel van Reuver. In de 79e minuut vliegt een bal voorlangs het Reuverse doel maar twee vrijstaande spelers krijgen er geen voet tegenaan. Een minuut later nog een vrije kans maar voor open doel wordt gemist. Daarna lijkt het wel richting 0-0 te gaan maar in de 87 minuut een verschrikkelijke misser van Sander Bongers die een bal volledig verkeerd inschat, de tegenstander glipt langs, geeft voor en deze derde vrije kans laten de mannen in het blauw zich niet meer nemen. 1-0.
In de slotminuten nog een alles of niets offensief om toch het punt te redden maar dat lukt niet meer waardoor het voetbaljaar wordt afgesloten met een behoorlijke kater. De derde 1-0 nederlaag in dit seizoen is zuur en net als de twee vorige keren was het zeker niet nodig geweest. Positief is echter de werklust en het bij vlagen goede voetbal dat er is gespeeld door onze Reuverse ploeg. Opnieuw hebben we laten zien tegen elke tegenstander in deze klasse gelijkwaardig te kunnen spelen, als de kansen in de toekomst beter benut worden dan zit er nog een mooie klassering is. Nu eerst maar even een paar weken genieten van de feestdagen en dan als het weer het toelaat gaan we op 22 januari verder met de volgende topper als Haelen naar Reuver komt.

Verslag Dieter van Gortel fotos Ton Ravier klik HIER voor de fotos