De O13-1 pakt tweede kampioenschap bij de jeugd.

ST SV United/BVV'27/EWC'46/RESIA JO13-1

V.V. Reuver JO13-1JM

1e klasse (3e fase) 03

20 mei 2023 11:00

N. Disveld

Sportpark de Meulebèèk
Sportlaan 2
5861CX
WANSSUM

Afgelopen zaterdag behaalde VV Reuver het tweede kampioenschap bij de jeugd. Met nog een wedstrijd te spelen is de Reuverse ploeg al niet meer te achterhalen en dus de meer dan terechte kampioen van de eerste klasse. Acht van de tien wedstrijden gewonnen 25 punten, een prachtige score in een spannende competitie met veel goede tegenstanders.

Niet verliezen was de opdracht in de uitwedstrijd tegen de toen nog nummer twee van de ranglijst de combinatie ploeg luisterend naar de onhebbelijke naam ST SV United/BVV’27/EWC’46/RESIA want de thuisclub had bij winst de spanning in de klasse weer helemaal terug kunnen brengen.

Het Reuverse team van trainers Luuk Pollen, Luuk van Deuzen, John van Helden en Nordin Bouarfaoui is echter schier onverslaanbaar dit seizoen en dat bewezen ze ook in deze wedstrijd. Met een keurige 1-1 was het gat naar de top voor United niet meer te overbruggen en kon de Reuverse jeugd gesteund door een grote groep supporters het kampioenschap gaan vieren.  Komende zaterdag de laatste wedstrijd op het eigen sportpark. Tegen SV Laar wordt er een om het feestje nog eens dunnetjes over te doen.

Heel VV Reuver is trots op de kampioenen, wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, samen zijn we VV Reuver.   Spelers en trainers gefeliciteerd met het prachtige resultaat.

Gisteren woensdag was het de beurt aan de O15-1 om ook op te gaan voor de titel. Al het hele seizoen staat de ploeg van Trainer Amir Hodzic en assistent Patrick Munnichs  op kop in de tweede klasse maar toch zal het tot de laatste wedstrijd spannend blijven.  In Kessel waar ook een grote supportersschare uit Reuver de tribune bevolkte was de Reuverse ploeg de hele wedstrijd de sterkere en kreeg zeker ook kansen terwijl de ploeg van Kessel het moest hebben van spaarzame counters. Diep in de tweede helft leek dan eindelijk de beslissing gevallen maar de prachtige treffer zou wegens buitenspel worden afgekeurd, er volgt ook nog een bal op de lat en dan is het teleurstellend 0-0 en gaat alles aankomen op komende zaterdag.

De O15-1 moet dan op bezoek bij MBC’13 in Maasbracht en Reuver begint dan met twee punten voorsprong aan de wedstrijd. Niet verliezen is de opdracht om het derde kampioenschap van de Reuverse jeugd te kunnen vieren.

Helaas stopte het beker avontuur van de O17-1 in Brabant waar in de halve finale een 2-1 nederlaag uitschakeling betekende. Ook het haast zekere kampioenschap van de 017-2 ging helaas toch niet door. Niet verliezen was de opdracht en de titel zou binnen zijn maar helaas ging de thuiswedstrijd tegen concurrent SC Irene met 0-1 verloren. Een heel zware domper zeker gezien het grote overwicht dat er de hele wedstrijd was. De O17-2 staat wel nog steeds eerste maar SC Irene heeft nog een wedstrijd te spelen en zal bij winst nog net over Reuver heen wippen.