Puntendeling na sterke tweede helft 3-3

5 februari 2023 14:30

J.H.H. Rosbender

Sportpark 't Ven

In een wedstrijd met twee gezichten heeft Reuver na een 2-0 achterstand voor rust uiteindelijk een knappe 3-3 uit het vuur weten te slepen en daar kwam DFO nog goed mee weg. Gemengde gevoelens derhalve bij de spelers van Reuver omdat het gevoel overheerste dat er toch meer in had gezeten in Kelpen-Oler.

Mooi om te zien dat ondanks het slechte weer toch weer een groep vaste supporters van VV Reuver weer en wind trotseren om hun jongens aan te moedigen gezien de beperkte publieke belangstelling kunnen we wel stellen dat de helft van de toeschouwers op de hand waren van Reuver. De eerste helft verliep onder barre omstandigheden. Regen en wind maakte goed voetbal zo goed als onmogelijk al deden beide ploegen er hun uiterste best voor. DFO speelde het slim, met een compacte verdediging konden de aanvallen van Reuver worden opgevangen en de counters waren soms heel gevaarlijk. De eerste 20 minuten speelden zich vooral af op het middenveld, DFO had een kans uit een vrije trap die naast ging en Reuver zag een voorzet van Jelco Franssen net niet ingetikt worden door Ivo Sillen.

In de 23e minuut dan toch de 1-0 De eerste echte kans voor de thuisclub is direct raak, een prachtige aanval over meerdere schijven wordt onhoudbaar afgerond. Reuver gaat direct op zoek naar de gelijkmaker en een schot op doel van Gijs Smeets wordt door de DFO doelman onschadelijk gemaakt.

Vervolgens maakt Stan Smits een overtreding, buiten het strafschopgebied maar de scheidsrechter geeft strafschop, protesteren helpt niet en Jordy Vosbeek heeft geen kans tegen het prima geplaatste schot 2-0 na 28 minuten voetbal.

In het vervolg houden de mannen van DFO het goed dicht en kan Reuver geen vuist maken waardoor niets meer veranderd voor rust. Wat trainer Jan Trienekens heeft gedaan in de rust weten we niet maar in elk geval zal hij de ploeg overtuigd hebben dat nog niets verloren is. Met nu iets beter weer (minder wind en het blijft droog) trekt Reuver direct volop ten aanval en dat resulteert al na 7 minuten in de aansluitingstreffer. Een prima voorzet van Jelco Franssen wordt door Ivo Sillen opgepikt, en in het doel gewerkt 2-1 het geloof in een resultaat is weer helemaal terug.

Na een uur spelen is ook wel duidelijk dat DFO het compacte spel niet kan volhouden en conditioneel is nu Reuver de bovenliggende partij. De ene na de andere aanvalsgolf volgt en DFO moet zich beperken tot sporadische counters. In de 68e minuut is het weer strafschop maar nu voor Reuver. Een op het oog niet zo zware overtreding tegen Gijs Smeets wordt bestraft en de veroorzaker van de eerste strafschop gaat nu achter de bal staan.  Stan Smits laat de doelman volstrekt kansloos en we staan weer gelijk 2-2

Met nog ruim 20 minuten te spelen lijkt DFO nu rijp voor de slachtbank maar helaas loopt dat even anders. Tim Lenssen moet aan de noodrem trekken, de vrije trap komt in de vijf meter waar Jordy Vosbeek twijfelt en dus niets doet, een dure fout van onze doelman waardoor hij kansloos wordt gepasseerd  3-2.

Erkan Yazici komt dan in de ploeg die direct een prachtige vrije trap heeft die maar net geen doel treft. Toch blijft Reuver er vol voor gaan en in de 84e minuut is er loon naar werken. Bohdie Reiter die een prima wedstrijd speelde geeft een prachtige voorzet op Ivo Sillen en die scoort zijn tweede en Reuvers derde treffer van de dag 3-3.  Erkan heeft daarna nog een prachtige vrije trap die er niet in wil en een uitbraak van Ivo Sillen wordt ten onrechte teruggefloten voor buitenspel waar hij misschien voor zijn hattrick had kunnen gaan.

Al met al een verdiende maar ook wel enigszins teleurstellende puntendeling. Maar tijd voor te treuren is er niet komende donderdag staat de inhaalwedstrijd tegen koploper Panningen op het programma. Als onze ploeg dezelfde inzet aan de dag weet te leggen dan kan er daar misschien iets moois gebeuren.