Reuver wint cruciale wedstrijd tegen Kessel 3-0

VV Kessel 1 (zon)

10 april 2023 14:30

H. Janssens

Het belang van de derby tegen Kessel was vooraf iedereen duidelijk en dus was het mooi te zien dat veel mensen de weg naar sportpark Dijckerhof hadden gevonden. In een  vooral spannende wedstrijd waarbij het voetbal niet altijd even goed was maar inzet en vechtlust bepalend bleek VV Reuver ook over de meeste kwaliteit te beschikken waardoor een zeer belangrijke en verdiende overwinning is behaald.

Kessel staat dit seizoen bekend als een ploeg die niet veel tegendoelpunten toelaat maar zelf ook moeilijk tot scoren komt. Jan Trienekens kiest dan ook voor een zeer aanvallende opstelling en dat pakt al snel heel goed uit. Na  momentjes voor beide doelen vooral veroorzaakt door de harde wind waar de teams zich nog op moeten inspelen is er in de derde minuut een vrije trap op 25 meter van het Kesselse doel. Erkan Yazici gaat achter de bal staan, in het strafschopgebied zorgt Jelco Franssen voor verwarring en kopt door waarna Ivo Sillen van dichtbij de score weet te openen 1-0 voor Reuver na drie minuten is de perfecte start.

Nog geen twee minuten later breekt Jelco Franssen door over rechts en schiet in de korte hoek waar de doelman van Kessel de harde bal niet direct onder controle krijgt, grabbelend weet hij de bal net voor de doellijn nog onder controle te krijgen en komt Kessel heel goed weg. De omstandigheden zijn dan in het eerste kwart van de wedstrijd moeilijk en het spel mede daardoor rommelig. Kessel heeft veel balbezit maar doet daar niet heel veel mee behalve enkele schoten die naast en over gaan. Reuver kiest bewust of onbewust voor een verdedigende opstelling waardoor het soms erg druk is voor de neus van Jordy Vosbeek. Countervoetbal lijkt dan de rol voor de mannen van Reuver.

Na 23 minuten is het weer Jelco Franssen die nu door het midden doorbreekt op snelheid, zijn schot wordt door de doelman tot corner verwerkt.  Erkan Yazici speelt de bal strak in richting de 5 meter waar Ivo Sillen de bal perfect op zijn hoofd krijgt en onhoudbaar inkopt voor de 2-0.  Een prachtig doelpunt, de tweede van Ivo en geweldige assist van Erkan.

Het vervolg van de eerste helft blijft hetzelfde beeld vertonen, Kessel heeft veel balbezit en probeert hun topspeler Willem Kruijk in positie te brengen maar Sam van Deur die al weken de baas is op het veld schakelt ook Kruijk volledig uit. Het moet dus veelal over de andere kant en dan is ook Tim Lensen veelal de baas over zijn directe tegenstander. De eerste echt grote kans voor Kessel komt er natuurlijk toch. In de 37e minuut is er paniek voor het Reuverse doel en van dichtbij mist Kessel een 100% kans op de aansluiting. Even later wil Tim Lensen de bal wegwerken maar scoort bijna in eigen doel, gelukkig beland de bal tegen de buitenkant van de paal en gaan we met 2-0 rusten.

Direct na rust laat Kessel duidelijk blijken op jacht te gaan naar de aansluiting. Reuver heeft een lastige fase van ongeveer 10 tot 15 minuten waarin Jordy Vosbeek een keer zwaar op de proef wordt gesteld. De knappe redding van Jordy in de 52e minuut is eigenlijk wel het eerste zware werk verder is het wat voorzetten wegplukken en vooral attent blijven. Na een klein uur spelen lijkt de aanvalsdrift van Kessel langzaam uit te blussen en komen er ook weer kansen om de aanval op te zoeken. Bodhi Reiter komt na goed combinatie voetbal is kansrijke positie maar mist, en kort daarna een mooie aanval over links, Erkan stuurt Tim Lensen weg die een prima kans krijgt op de derde treffer, helaas kan de doelman het matige schot stoppen.

Het is dan wel duidelijk dat Kessel veel balbezit heeft maar Reuver de beste kansen. Jelco Franssen breekt nog een keer door maar zijn strakke schot gaat net voorlangs en helaas komen enkele voorzetten van Jelco niet uit de verf waardoor in de counter zeker al eerder de wedstrijd op slot had gekund.

He blijft daardoor toch nog spannende want een tegentreffer maakt natuurlijk dat alles kan gebeuren. In de 77 minuut is het Jordy Vosbeek die na een zeer gevaarlijke voorzet vanaf rechts met een prachtige redding zijn doel weet schoon te houden. De slotfase is rommelig, Reuver speelt meer op balbezit en Kessel wil wel maar kan niet tot gevaarlijk aanvalsspel komen. In de 86e minuut mag Reuver nog net buiten het strafschopgebied een vrije trap nemen. Een perfecte positie voor Bart van Buggenum maar ook Stan Smits gaat mee achter de bal staan. Bart weet de Bal om het muurtje te krullen en in de verre hoek is de Kesselse doelman kansloos 3-0  met opnieuw een prachtig doelpunt.

In de slotfase gebeurt en daarna niets meer maar is het wel vermeldenswaard dat Luuk Vosbeek zijn debuut mag maken in het eerste van VV Reuver. Opnieuw komt een van de jeugdtoppers onder de aandacht van trainer Jan Trienekens die in zijn nopjes was met het resultaat na een zware wedstrijd. Het voetbal was niet altijd geweldig maar de doelpunten waren schoonheden.  De vele toeschouwers hebben een Reuverse ploeg gezien  die heeft gevochten voor elke meter.

Donderdag staat het inhaalduel tegen HBSV Hout-Blerick op het programma en komende zondag speelt Reuver opnieuw thuis. Dan is SV Roggel de tegenstander en opnieuw is er sprake van een zeer belangrijk duel gezien de stand. Reuver staat op de negende plaats met 23 punten en Roggel is nu twaalfde met 22 punten. De twaalfde plaats is nacompetitie en daar wil natuurlijk iedereen weg blijven.

Reuver-Kessel 3-0 / Reuver 1 2022-2023 | Foto-archief-vvreuverjouwweb.nl