Reuver en Horn in evenwicht 0 – 0

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

De belangen van deze wedstrijd waren groot en daarvan waren beide teams zich terdege bewust het gevolg was een wedstrijd die vooral bol stond van de spanning maar waardoor vooral in de eerste helft van goed voetbal geen sprake was. In de tweede helft schakelden de teams van vooral niet verliezen naar vol voor de winst gaan en ontstonden er wel degelijk kansen. Reuver was nu de sterkere ploeg, creëerde prachtige kansen maar vergat zichzelf te belonen waardoor het toch 0 – 0 is geworden. Eigenlijk schieten zowel Reuver als Horn daar niet echt iets mee op.

De gasten hadden zich duidelijk voorgenomen om actief de aanval te zoeken vanaf de aftrap, misschien was de Reuverse ploeg daar wel een beetje door verrast maar in elk geval duurde het een klein kwartier voordat Reuver meer controle over de wedstrijd kreeg. Kansen zijn in de eerste helft schaars maar halverwege de eerste helft is het toch Reuver dat lijkt door te drukken. Uit een corner van Erkan heeft Ayoub een eerste kans, even later schiet Ivo op doel na een snelle uitbraak en weer een minuut later gaat Gijs Smeets die goed speelde er vandoor. Hij is zijn man te vlug af en in het strafschopgebied wordt hij onderuit gehaald. De scheidsrechter ziet er niets in en zo komt Horn heel goed weg.

In de tweede helft is het Reuver dat het initiatief neemt en de gasten die met countervoetbal proberen gevaar te stichten. Na tien minuten komt Ivo Sillen net te kort bij een snelle uitval en vijf minuten later is het opnieuw Ivo die mist voor open doel. Een voorsprong zou onderhand wel verdiend zijn geweest.

Na een uur spelen komt Jelco Franssen in de ploeg voor Gijs Smeets en in zijn eerste actie weet hij Erkan Yazici te bedienen die met een boogbal over de doelman speelt, via de lat stuit de bal weer het veld in waar velen een stuit over de doellijn gezien willen hebben. Helaas was dit niet te zien voor de scheidsrechter en opnieuw komt Horn dus heel goed weg.

Op links is Ivo Sillen enorm actief en zet steeds weer de Horn verdediging zwaar onder druk. Een prima voorzet van Ivo geeft Bodhi Reiter een prima kans maar opnieuw wil de bal er niet in. Het laatste kwartier begint met twee prachtige acties van Jelco Franssen. Eerst speelt hij twee man uit om zelf vrij voor doel te komen maar als hij wil schieten is het uit zijn evenwicht waardoor het een slap schotje wordt. Even later opnieuw een fraaie schietkans voor Jelco maar dit keer wordt de bal half gemist waardoor ook deze grote kans niets oplevert.

De gasten putten moed uit het fijt dat nog alles mogelijk is en komen nu ook tot een paar grote kansen, Het zal toch niet,  moeten de supporters wel gedacht hebben. Maar Jordy Vosbeek staat prima op zijn post en verricht kort achter elkaar een paar prima reddingen.

Het is dan wel duidelijk dat vandaag doelpunten uit gaan blijven al heeft Ivo Sillen in de 82e minuut nog een laatste kans als hij uit een corner sterk inkopt maar helaas net over het doel.

Slotconclusie moet dan toch zijn dat Reuver veel kansen weet uit te spelen maar dat het scoren op dit moment een probleem is. Positief is dat Jordy de nul heeft gehouden.  Na de carnavalsweek de volgende thuiswedstrijd en niet de minste, Koploper Haelen komt dan naar Reuver.

Reuver-Horn 0-0 / Reuver 1 2022-2023 | Foto-archief-vvreuverjouwweb.nl