Zure en onnodige nederlaag

Beegderweg 3
6085AM
HORN

Na de prachtige start vorige week heeft het eerste team in Horn helaas een zeer zure nederlaag moeten accepteren. Enkele van onze beste spelers niet beschikbaar door ziekte, een scheidsrechter die er een potje van maakte en als een twaalfde man voor de thuisclub stond te fluiten, een rode kaart, het zat allemaal tegen en dan kun je ook verliezen tegen een tegenstander waarvan zeker niet verloren hoefde worden.

Zonder sterkhouders als Erkan Yazici en Ruud Zegers moest de trainer toch al creatief zijn in de opstelling maar mooi is dat onze ploeg dit jaar een ruime selectie heeft en volop kwaliteit om toch onbezorgd naar Horn gaan voor een perfecte start van twee overwinningen.
Direct vanaf het begin is Reuver ook de bovenliggende partij en wordt de druk op het doel van Horn gezet met creatief aanvalsspel. Na 15 mintuten komt de beloning van de sterke start. Ayoub Farissi opent de score na een mooie aanval waarin Ayoub vrij voor doel wordt gezet. 0-1
Ook daarna gaat Reuver door met soms fraai combinatievoetbal maar helaas komt er geen tweede treffer. Het laatste kwartier van de eerste helft begint ook Horn van zich af te bijten. Met soms erg hard spel worden diverse Reuverse spelers onderuit gemaaid zonder dat de scheidsrechter daar tegen optreed. De scheids lijkt geen kaarten te hebben meegenomen bij zware overtredingen van Horn maar als Eren Kocatas die al twee keer zwaar onderuit is gehaald een duel van schouder tegen schouder wint krijgt hij prompt een gele kaart. Het is meten met twee maten en de wedstrijd wordt er niet minder hard door. Irritatie is dan begrijpelijk maar helpt niet bij de uitvoering van het goede spel. Gevaarlijke momenten zijn er in die slotfase voor beide doelen maar de beste kans is net voor rust van Sander Bongers die op de paal kopt.

Direct na rust begint Horn furieus en ziet twee kansen op de gelijkmaker stranden op Juul Verstappen die prima zijn doel schoon weet te houden. Als de druk blijft is het een afzwaaier die de stand op 1-1 brengt. Een als voorzet bedoelde bal draait prachtig in de verre bovenhoek en ook Juul kan deze bal alleen nakijken.
Direct na de gelijkmaker pakt Reuver de draad weer goed op en sticht gevaar maar dan een moment met gevolgen. Eren Kocatas gaat stevig in een duel en raakt bij het wegschieten zijn tegenstander die door de bal hard geraakt wordt. De scheidsrechter vind het reden voor een tweede gele kaart en Eren kan inrukken. De gemoederen op de bank bij beide ploegen lopen soms hoog op en helaas liet de jonge scheidsrechter zich meeslepen in het luidruchtig protesteren vanaf de bank van Horn bij elk duel. Reuver moet nu een half uur met tien man verder. Trainer Jan Trienekens wisselt verdedigend door Marc Fusers in de verdediging terug te laten keren. Marc eigenlijk gestopt voor het eerste kwam zo onverwacht toch weer even terug en deed het voortreffelijk.
Met nog enkele wissels probeert Reuver toch voor zijn kansen te gaan en het blijft zeker spannend. In de 77 minuut echter toch de 2-1 en nu moet hard gewerkt worden om toch nog minstens een puntje te redden. De slotfase is zeker voor ons tiental dat kansen weet te creëren maar in de afwerking lukt het niet om de verdiende gelijkmaker te scoren. Een heel zure nederlaag die ook zeker niet nodig was geweest tegen deze tegenstander.

Positief is het overwegend goede voetbal de verdedigend prima prestatie en de kansen die er waren op een beter resultaat. Met hopelijk volgende week een complete selectie kunnen we de draad weer oppakken tegen koploper Swalmen. Het gaat spannend worden in Reuver.

Verslag Dieter van Gortel Foto's Ton Ravier Voor de foto's van deze wedstrijd HIER