Monsterscore tegen degradant : Reuver - RKVB 9 – 0

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

In een wedstrijd die geen wedstrijd was heeft VV Reuver zwaar uitgehaald tegen het reeds gedegradeerde RKVB. Met de 9-0 uitslag mochten de gasten nog tevreden zijn aangezien ze voortdurend van het kastje naar de muur werden gestuurd. Toch was het voor Reuver een heel belangrijke middag want gezien het restprogramma moest er gewonnen worden en was dus opperste concentratie gevraagd. Het team heeft die klus meer dan goed uitgevoerd en vanaf de eerste minuut direct duidelijk gemaakt dat er niets was te halen in Reuver.

Het is de derde minuut als alweer een heel snelle treffer lijkt te vallen maar een vrije kopbal van Bodhi Reiter wordt door de doelman met een prima reflex nog uit het doel gehouden. Het bleek even later alleen maar uitstel te zijn want de vroege treffer komt er toch als in de 6e minuut na een korte corner Erkan Yazici prachtig uithaalt, via de verre paal ketst de bal in het doel en Reuver heeft wat het graag wilde een vroege 1-0.

Na 9 minuten opnieuw Erkan Yazici die de score weet te verdubbelen, een droog schot in de rechter benedenhoek betekend de 2-0 waardoor de gasten duidelijk een enorme dreun oplopen. Het vervolg van de eerste helft is een grote stormloop op het doel van RKVB waarbij niet alle ballen er in gaan maar het moet gezegd het scoren lukt deze middag zeker beter dan andere wedstrijden. Bodhi Reiter die een enorm sterke wedstrijd speelde scoort zijn eerste competitie treffer na 17 minuten en is daar duidelijk heel blij mee. Een dik verdiende beloning voor zijn zeer goede spel. Inmiddels is Bodhi niet meer weg te denken uit de basis van VV Reuver. De mooiste treffer van de dag en misschien wel van het seizoen komt vervolgens van Ivo Sillen die na 28 minuten een perfecte omhaal schitterend in de kruising schiet 4-0, en werkelijk een juweeltje.

Tussendoor gaat hier en daar nog een balletje naast en over zo mist Erkan zijn grootste kans door de bal het sportpark uit te schieten en ziet Jelco, dit keer eens vanaf links zijn bal centimeters langs de verkeerde kant van de paal gaan. In de 33e minuut Ivo Sillen en net voor rust Erkan Yazici straffen zwak verdedigen van RKVB nog af waardoor de ruststand 6-0 is, dat is lekker thee drinken.

In de rust wisselt trainer Jan Trienekens Noah Kremers voor Sten Hendriks en Gijs Smeets voor Eren Kocatas en tien minuten later komen er ook nog twee debutanten opdraven. Julien Willems vervangt Tim Lenssen en Glen Cichon krijgt zijn eerste minuten als vervanging van Jelco Franssen.

De wedstrijd loopt een kwartiertje wat minder vlot maar dat is niet zo vreemd na de wissels al heeft Julien Willems al direct bij zijn eerste balcontact de mogelijkheid op een goede voorzet. De druk naar voren is wel iets minder dan in de eerste helft maar dat is ook wel logisch en ondertussen doen zich toch nog mogelijkheden voor. Zo was Jelco Franssen nog een keer gevaarlijk en wist ook de doelman van de gasten een paar keer redding te brengen.

In de 66e minuut valt dan toch ook de eerste treffer van de tweede helft als Ivo Sillen de 7-0 tegen de touwen schiet. Gijs Smeets is ook gretig en in samenspel met Bodhi Reiter komt hij er een paar keer goed door. In de 77e minuut resulteert dit in een schietkans en Gijs blijkt over een prima schot te beschikken, in de verre hoek is de doelman kansloos 8-0. Het slotakkoord is voor opnieuw Ivo Sillen die zijn vierde treffer van de dag maakt en met 13 treffers is hij nu afgetekend topscorer 9-0.  Om in de dubbele cijfers te komen heeft de ploeg dan nog 10 minuten en Gijs Smeets lijkt bij een volgende uitbraak inderdaad te scoren maar met een prachtig redding voorkomt de doelman de tien maar daar heeft niemand bij Reuver moeite mee.

Erkan Yazici die niet alleen drie keer scoorde maar ook bij veel andere treffers betrokken was is tot man of the match gehuldigd. In een sterke collectieve prestatie moet verder Bodhi Reiter genoemd worden die een perfecte wedstrijd speelde en natuurlijk Ivo Sillen die liefst vier keer scoorde. Voor Jordy Vosbeek en de verdediging was het een veredelde rustdag met maar twee ballen op doel in de slotfase. De jonge debutanten Julien en Glen vielen prima in en kunnen terugkijken op een goed debuut. Het was nog lang gezellig op Dijckerhof.

Volgende week is er geen programma voor het eerste en op Moederdag 14 mei komt Heythuysen naar Reuver voor hopelijk weer een heel leuke wedstrijd.