Reuver vergeet te scoren, Kessel – Reuver 0 – 0

Roode Eggeweg 6 B
5995PH
KESSEL LB

Na de teleurstellende wedstrijd van vorige week thuis tegen TSC ging de ploeg vol goede moed het veer over voor de derby tegen Kessel, de thuisploeg heeft duidelijk aan kwaliteit in moeten leveren en komt maar moeilijk tot scoren maar verdedigend is Kessel dan weer wel een van de ploegen die vaak de nul weet te houden. Voor Onze ploeg die in het blauw-wit aantreed in Kessel een uitdaging want het scorende vermogen is de laatste weken de grootste zorg.
Trainer Jan Trienekens heeft dit keer gekozen voor een andere aanval Met Ivo Sillen in de spits en Ruud Zegers en Jelco Franssen op de vleugels. Op het middenveld moeten Sem van Deur, Ayoub Farissi en Eren Kocatas de aanval voeden en Bart van Buggenum speelt door het ontbreken van Stan Smits centraal in de verdediging
Na een aftastend en rommelig begin krijgt Reuver na een kwartiertje de wedstrijd behoorlijk onder controle en kan de druk op het doel van Kessel worden opgevoerd. Kansen kunnen dan niet uitblijven. Na 23 minuten komt Ivo Sillen net te laat bij een uitbraak en een paar minuten later krijgt Ruud Zegers een enorme kans zijn schot van dichtbij gaat echter hoog over.
Na 40 minuten moet Ruud Zegers strompelend het veld verlaten, het is te hopen dat de knieblessure niet te ernstig is want met Ruud verliest de ploeg toch een grote krachtbron in de aanval. Erkan Yazici komt Ruud vervangen.

Na de rust komt ook Sam van Deur niet meer terug op het veld. Ook hier zorgen om de schade en met het wegvallen van Sam die een prima eerste helft speelde moet de trainer nu noodgedwongen improviseren. Met Gijs Smeets in de ploeg trekt Reuver direct flink van leer en een doelpunt lijkt nog slechts een kwestie van tijd. Verschillende keren moet de doelman van Kessel ingrijpen maar het is vaak juist de laatste paas die niet aan wil komen. Prima spel in het middenveld en ook tot aan het strafschopgebied maar uitgespeelde kansen, nee daar komt het niet van. Kessel is duidelijk blij met de 0-0 en hoopt op een counter om de punten te stelen, De verdediging van Reuver staat echter perfect Noah Kremers en Bart van Buggenum komen nooit in de problemen. Tim Lensen heeft na zijn offday vorige week weer een prima wedstrijd en ook op de andere kant laat Sten Hendriks zien een prima verdediger te zijn. Gevolg is dat Juul Verstappen een probleemloze middag heeft.
Halverwege de tweede helft lijkt Reuver dan eindelijk te scoren als Ayoub Farissi een prachtige steekpaas heeft op Ivo Sillen. maar er wordt gevlagd en gefloten voor buitenspel waardoor de uitbraak van Ivo Sillen en de score van Jelco Franssen niet doorgaan. Laten we zeggen dat het op zijn kantje was, helaas geen VAR in onze klasse. In de slotfase als er nog eens extra gas wordt gegeven zijn het de vingertoppen van de Kesselse doelman die Gijs Smeets van een intikkertje afhouden na een sterke actie van Jelco. Het was de laatste kans waarna de scheidsrechter vrij vroeg voor het einde floot en we met 0-0 tevreden moeten zijn.

Een duidelijk veel betere wedstrijd dan vorige week met als uitblinker Ayoub Farissi die een heel sterke wedstrijd speelde,maar helaas geen overwinning. De laatste paas was niet goed genoeg om veel uitgespeelde kansen te creëren maar het overwicht was er en verdedigend is er totaal niets weggegeven. Nu maar hopen dat de blessures niet al te ernstig zijn want volgende week komt kampioenskandidaat HBSV naar Reuver. De ploeg uit Hout-Blerick was vorig seizoen nog derde klasser en wil het verloren terrein snel weer goedmaken. Het beloofd een spannende middag te worden op sportpark Dijckerhof.

Verslag Dieter van Gortel fotos Ton Ravier voor de fotos en diavoorstelling klik HIER