Overtuigende overwinning tegen koploper BEVO 2-0

BEVO 1 (zon)

27 november 2022 14:30

F. Moonen

Opnieuw sneuvelt een koploper in Reuver. In een kwalitatief heel goede wedstrijd heeft Reuver amper iets van kansen weggegeven en uiteindelijk een dik verdiende en overtuigende 2-0 overwinning weten te behalen.
De gasten uit Beringe hadden hun laatste zes wedstrijden allemaal gewonnen en vorige week dus ook de eerste periode zeker gesteld. Een zware middag was dus wel te verwachten voor de jonge Reuverse selectie die de laatste weken prachtige resultaten afwisselt met complete off-days. Onder tegenvallende publieke belangstelling, Het WK duel van België tegen Marokko was toch wel concurrentie, ontspon zich echter in de eerste helft een boeiend duel dat zich veelal op het middenveld afspeelde.
Zonder heel grote kansen had Reuver gaandeweg wel het beste van het spel. Met verzorgd voetbal speelde Reuver compact en zette waar het kon flink druk en daar hadden de mannen van BEVO duidelijk moeite mee. In de 38e minuut had het overwicht zomaar de voorsprong op kunnen leveren. Eren Kocatas schoot van 25 meter strak op doel maar trof de lat boven de kansloze doelman. Het spel bleef op en neer gaan maar grote kansen waren er verder niet in de eerste helft of het moet een tweede poging van Eren zijn die een schuiver in de benedenhoek net voor rust door de doelman gepakt zag worden.
Na rust gaat Reuver door op de ingeslagen weg. Verdedigend wordt er zo goed als niets weggegeven en nu komen er ook kansen voor de Reuverse voorwaartsen. Ayoub Farissi heeft een paar minuten na rust al een grote kans maar schiet naast en ook BEVO heeft een eerste kans al zorgt Reuver daar zelf voor. Bart van Buggenum raakt een kopbal ongelukkig maar Jordy Vosbeek is attent en met een bliksemsnelle reactie tikt hij de bal nog over de lat. Na een uur spelen dan de wissel waarbij Jelco Franssen plaats maakt voor Gijs Smeets. Een minuut later is het Gijs die aalvlug aan de verdediging van BEVO ontsnapt en de doelman moet tot uit het strafschopgebied komen, het duel wint Gijs en hij speelt naar Erkan Yazici die nog een verdediger omspeelt en eindelijk zijn verlossende eerste goal van het seizoen weet te scoren 1-0 als resultaat van prima samenspel en goed voetbal.
BEVO is dan helemaal van slag en Reuver probeert door te drukken. Twee minuten later een voorzet van Ayoub Fasissi en Ivo Sillen kopt net over. De druk blijft dan groot en de gasten mogen blij zijn dat de score niet verder oploopt. Uit een corner van Erkan heeft Gijs praktisch op de doellijn een enorme kans maar wonderbaarlijk gaat de bal er niet in en Erkan zelf mist in de 75e minuut voor open doel om de wedstrijd in het slot te gooien. De druk blijft echter groot en grote kansen blijven komen waarbij Gijs en Ivo zeker ergens hadden kunnen of moeten scoren. In de 84 minuut is het uiteindelijk dan toch verdiend raak als Ivo Sillen doorbreekt en voor de doelman komt die op het schot van Ivo nog wel antwoord heeft maar de afvallende bal is een prooi voor Erkan Yazici die de niet te missen kans ook niet mist en zijn tweede van de dag is de 2-0 en de beslissing.
De tactische keuze van trainer Jan Trienekens heeft heel goed uitgepakt door Sam van Deur als rechtsback op te stellen terwijl Stan Smits en Noah Kremers de gevaarlijke aanval volledig neutraliseerde. Op Links was Tim Lensen nu ook foutloos en leverde een overtuigende wedstrijd af waarbij zijn heel sterke tegenstander geen kans heeft gehad. Speler van de dag was Eren Kocatas die heerste op het middenveld, strooide met goede passes en zowel voor als achter te vinden was. En dan natuurlijk Erkan Yazici die zijn eerste twee doelpunten scoorde. Van de gouden wissel wilde de trainer na afloop niets weten maar natuurlijk was Gijs direct als invaller de aanstichter van gevaar en dat laat zien dat de selectie veel in zijn mars heeft. Nu geen kleintjes meer onderschatten maar elke wedstrijd spelen als een finale dan kan het nog een mooi seizoen worden.
Het was de laatste thuiswedstrijd van 2022 met de komende twee weken tot aan de winterstop nog uitwedstrijden bij eerst RKVB en daarna Heythuysen.

Verslag Dieter van Gortel foto's Ton Ravier voor de foto's klik HIER