Achtste plaats voor VV Reuver

Panningen 1 (zon)

29 mei 2023 14:30

B. Witsiers

De laatste wedstrijd van het seizoen thuis tegen kampioen Panningen heeft helaas geen punten meer opgeleverd waardoor VV Reuver op de achtste plaats is blijven staan. Na de prachtige prestatie tegen Haelen vorige week kon de Reuverse ploeg daar tegen Panningen helaas geen vervolg aan geven. In een van de matigste wedstrijden van het seizoen won Panningen overtuigend en gemakkelijk met 0-3.

De motivatie voor deze wedstrijd nadat alle beslissingen al waren gevallen was duidelijk minder. De verdediging ging herhaaldelijk in de fout waardoor Jordy Vosbeek veel meer dan normaal zijn kwaliteiten moest laten zien. Aanvallend kon er geen vuist  gemaakt worden en dus had de kampioensploeg uit Panningen een gemakkelijk middag om hun prachtige seizoen in stijl af te sluiten.

Het eerste half uur heeft Panningen flink overwicht maar echt grote kansen krijgen ze niet enkele schietpogingen vanaf de zijkanten weet Jordy Vosbeek overtuigend te plukken. Bij schaarse uitvallen probeert Reuver wel iets terug te doen. Zo weet Sam van Deur al na 4 minuten gevaarlijk voor te zetten maar Ruud Zegers kan net niet bij de bal om in te koppen. In de 20ste minuut is het weer van Deur die voorzet maar de Panningen doelman grijpt in voordat Ivo Sillen gevaarlijk kan worden.

Een flinke tegenvaller is dat Sam van Deur na een half uur geblesseerd het veld moet verlaten. Het was juist Sam die zowel verdedigend als mee in de aanval een belangrijke rol speelde. Invaller Noah Kremers en Sander Bongers gaan enkele minuten later hopeloos in de fout als de een slordig uitverdedigd en de ander niet adequaat reageert. Een snelle Panningenspits doet dat wel, profiteert van het misverstand en laat Jordy kansloos met een schot in de verre hoek 0-1.

In de 40ste minuut wordt er een overtreding gemaakt op Eren Kocatas die reageert met een slaande beweging. De scheidsrechter in onverbiddelijk geeft geel aan de Panningen speler en rood aan Eren. Heel zwaar gestraft waar twee keer geel ook wel goed was geweest. Gevolg is nu dat Reuver nu ook nog eens met tien man komt te staan. En dat in de afscheidswedstrijd van Eren. In de aansluitende minuut direct een prachtige aanval waarbij Jelco Franssen en Ivo Sillen betrokken zijn, na hun combinatie komt Erkan in schietpositie maar helaas weet hij het doel niet te treffen. Op slag van rust volgt dan min of meer de beslissing. Een prachtige paas in de diepte, en een perfecte afronding maakt Jordy voor de tweede keer kansloos 0-2.

Met een man minder in de tweede helft en de achterstand is de tweede helft vooral een formaliteit. Er wordt veel gewisseld en het spel wordt er dan niet beter op. Reuver doet aan schade beperking en Panningen speelt nog wat frivole aanvallen uit maar Jordy blijft prima keepen. Na een uur spelen had toch de spanning terug kunnen komen als Bart van Buggenum in het strafschopgebied wordt gevloerd maar net als eerder in het seizoen in Panningen wordt ook nu de toegekende strafschop gemist. Dit keer is het Ivo Sillen die het buitenkansje niet weet te verzilveren. Het geplaatste schot is niet hard genoeg waardoor de doelman de bal net langs de paal kan tikken. Een paar minuten later is het opnieuw raak aan de overkant als een mooie aanval succesvol wordt afgerond door Panningen 0-3.

Panningen krijgt in de slotfase nog wat kansen waardoor Reuver tevreden moet zijn dat het slechts 0-3 is gebleven.

Met 33 punten, een achtste plaats en een positief doelsaldo heeft Reuver dit seizoen voldaan aan de doelstelling die vooraf was bepaald.  Topscorer is Ivo Sillen geworden met 14 treffers voor Erkan Yazici met 10 doelpunten en Gijs Smeets met 6.   RKVB is gedegradeerd naar de vijfde klasse. TSC’04 en SV Roggel zullen de nacompetitie ingaan om degradatie te voorkomen.

Reuver-Panningen 0-3 / Reuver 1 2022-2023 | Foto-archief-vvreuverjouwweb.nl