Probleemloze overwinning in Baexem RKVB – VV Reuver 0-2

Kapittelstraat 1
6095BA
BAEXEM

De eerste uitoverwinning van dit seizoen moest er komen in Baexem en die is er ook gekomen. Thuisclub RKVB wist een helft stand te houden tegen de aanvallen van vv Reuver maar na rust vielen dan toch de doelpunten die zorgden voor een dik verdiende zege die alleen hoger uit had moeten vallen.

Natuurlijk begon de wedstrijd met een minuut stilte wegen het overlijden van Huub Tilmanns onze oud voorzitter en alom geliefde supporter van Reuver 1. De vaste supportersgroep heeft een animator verloren, de kleine man die altijd achter het team stond en die veel te vroeg is overleden.

RKVB heeft na zijn vrijwillige degradatie vorig seizoen ook nu weer problemen en zal met een volgende degradatie rekening moeten houden. Met slechts een punt en een enorm slecht doelsaldo zijn de kansen voor de thuisclub eigenlijk al verkeken. Met een versterkte verdediging probeert de rode lantaarndrager vooral stand te houden en dan wellicht met de counter gevaar te stichten. Voor vv Reuver dus opgave om snel te scoren zodat er vervolgens meer ruimte komt.
Het eerste half uur is het een spel op een helft met verschillende kansen zo tikt Jelco Franssen na 12 minuten net over en heeft Ayoub Farissi een geweldige kans na een sterke actie van Jelco maar ook deze kans gaat net over het doel. Pas na ruim een half uur weet RKVB voor het eerst voor het Reuverse doel op te duiken. Jordy Vosbeek heeft echter geen probleem. De druk blijft daarna op het RKVB doel waar een harde vrije trap van Erkan Yazici door de muur gaat maar door de doelman gepakt en een scrimmage in de vijf meter de bal er wonderbaarlijk niet in lijkt te willen. Net voor rust hebben Bart van Buggenum en Jelco Franssen nog flinke kansen maar de thee komt met 0-0.

Na rust krijgt Ivo Sillen vanaf de aftrap een grote kans maar schiet naast. Een minuut later een doorbraak over links van Bart van Buggenum en nu is het wel raak, de voorzet is perfect voor Ivo Sillen die beheerst binnen schiet 0-1. Met nu ook Bohdie Reiter op de plek van Ayoub Farissi wordt de linker flank steeds sterker en even later komt ook Gijs Smeets voor Jelco. Verse aanvallers die de druk op de wedstrijd in stand houden.
Opnieuw over links is het na ruim een uur spelen nu Bohdie Reiter die opnieuw Ivo Sillen weet te bedienen en die maakt zijn tweede treffer van de dag waarmee de wedstrijd beslist lijkt 0-2.
Gijs Smeets en Erkan Yazici blijven gevaar stichten maar teveel gaat het door het centrum waar de dubbelle verdediging van RKVB lastig blijkt uit te spelen, op de flanken was veel meer ruimte maar die wordt niet altijd gevonden. Vermeldenswaard is wel nog de prachtige vrije trap van Bart van Buggenum na 71 minuten. Een geweldige spetter op de lat had zeker meer verdiend. In de slotfase liet Reuver het een beetje lopen naar het einde maar de thuisclub had nooit enig zicht op een resultaat.
Al met al een gemakkelijk middag met een dik verdiende overwinning die alleen hoger uit had moeten vallen als er iets slimmer met de kansen was omgegaan.
Volgende week de laatste wedstrijd van 2022 als vv Reuver opnieuw uit gaat spelen nu tegen Heythuysen. Dat is de nummer 6 tegen 7 en dus een heel belangrijke wedstrijd om te bepalen of we in het nieuwe jaar mee kunnen gaan doen in het linker rijtje van de vierde klasse D.

Verslag Dieter van Gortel foto's Ton Ravier voor de foto's klik HIER