Belangrijke en overtuigende overwinning tegen Grashoek 3-1

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

Het duel tegen Grashoek had na de nederlaag in Swalmen duidelijk aan belang gewonnen, Deze moest op het eigen sportpark gewonnen worden na toch wel enkele teleurstellende resultaten. De ploeg was zich hier duidelijk goed van bewust en speelde onder zeer moeilijke omstandigheden een prima wedstrijd. Met veel inzet en bij vlagen goed voetbal heeft het hoger geplaatste Grashoek nooit uitzicht gehad op een resultaat en dit resulteerde in een dik verdiende 3-1 overwinning waardoor de aansluiting met de middenmoot weer herstelt is.

Slechts vier van de zeven wedstrijden gingen dit weekend door in onze klasse en natuurlijk zijn de velden niet geweldig, daar komt bij een sterke wind die het voetbal moeilijk maakt en het is duidelijk dat het omgaan met de omstandigheden een belangrijke factor gaat worden in deze belangrijke wedstrijd. Gelukkig bleef het wel droog en was de opkomst van de supporters langs de lijn toch zeer behoorlijk gezien de omstandigheden. De trouwe groep supporters groeit en dat is een prima steun in de rug voor de mannen van VV Reuver.

Vanaf de aftrap is er met de wind mee druk op het doel van de Gasten een eerste kansje is er al na drie minuten als een uitbraak van Bart van Buggenum resulteert in een schietkans voor Ruud Zegers. Na zeven minuten ook even schrikken aan de andere kant als de gasten de lat raken. Maar dan na 10 minuten is er reden tot juichen.  Een corner wordt kort genomen, Erkan Yazici krijgt de bal en met een geplaatst schot in de verre hoek scoort hij een prachtige 1-0 voor Reuver.

Deze geweldige opsteker komt duidelijk hard aan bij Grashoek en de mannen in het oranje gaan voluit door voor volgend succes.  Drie minuten later had Erkan zomaar de tweede treffer kunnen maken een prima schot wordt echter dit keer door de doelman tot corner verwerkt. Na 20 minuten een prima aanval over links waarbij meerdere spelers zijn betrokken. Ivo Sillen geeft de beslissende voorzet waarmee hij Ruud Zegers vrij voor het doel zet, die lijkt nog even teveel tijd te nemen maar na aannemen scoort hij onhoudbaar in de rechter bovenhoek 2-0.

Na 25 minuten had Reuver zeker een strafschop moeten krijgen als Bart van Buggenum zwaar wordt aangepakt in het strafschopgebied. De scheidsrechter doet echter niets waar hij verder voor veel kleine overtredingen wel steeds het spel onderbreekt en met kaarten strooit.

Het laatste kwartier van de eerste helft komt er meer evenwicht op het veld. Grashoek probeert de bakens te verzetten en Reuver laat in deze fase de teugels een beetje vieren. Kansen komen er eigenlijk niet voor Grashoek maar toch wordt het vijf minuten voor rust 2-1.  Een vrije trap wordt het strafschopgebied in geplaatst waar in de drukte niet goed wordt ingegrepen, De Ukrainse topspeler van Grashoek is er dan als de kippen bij om te profiteren. Direct vanaf de aftrap zou het weer raak kunnen zijn voor Reuver als Erkan na een voorzet van Ruud binnenschiet, helaas gaat de bal juist langs de verkeerde kant van de paal waardoor de ruststand 2-1 is.

Na rust aanvankelijk het zelfde beeld als de slotfase van de eerste helft. Veel fysieke strijd enkele gele kaarten maar geen grote kansen. Dan na een uur spelen weer een zware en zeer onnodige overtreding van Grashoek kort bij de achterlijn, Aanvoerder Ruud Zegers doet zijn beklag bij de scheidsrechter en die geeft hem daarvoor een gele kaart, met al geel op zak moet Ruud inrukken. Een zeer slecht moment van de scheidrechter en het gevolg is dat Reuver nu een half uur met 10 tegen 11 de kleine voorsprong moet verdedigen.  Trainer Jan Trienekens doet enkel omzettingen en dat pakken geweldig uit.

Al een minuut later komt Erkan weer in een kansrijke positie als hij in een combinatie met Bodhi Reiter zijn schot in het zijnet ziet belanden. Bodhi is overigens de gehele wedstrijd overal op het veld, strooit met geweldige passes en krijgt ook zelf nog kansen. De inmiddels ingevallen Jelco Franssen benut even later zijn snelheid voor een geweldige aanval maar helaas levert het geen doelpunt op. Weer kort daarna in een combinatie met Bodhi opnieuw Jelco, een prachtig schot gaat rakelings over het doel.

Met een man minder volgt dus kans op kans maar is het nog steeds 2-1. Dat veranderd in de 75e minuut. Opnieuw is het Bodhi die met een prima voorzet dit keer de ingevallen Gijs Smeets in stelling brengt en onze super sub zorgt voor de bevrijdende 3-1.

Ivo Sillen krijgt daarna ook nog een kans na voorzet van Gijs Smeets waarna de laatste tien minuten de aanvalsstorm van Reuver een beetje gaat liggen omdat balbezit belangrijker is dan scoringsdrift. De gasten proberen nog de spanning terug te brengen maar verder dan een paar gevaarlijk ogende voorzetten en een schot naast komen ze niet waardoor Jordy Vosbeek een redelijk rustige middag had tussen de palen.

Na afloop is Bodhi Reiter tot man of the match gekroond maar mag gerust gesteld worden dat het hele team een geweldige partij op de moeilijke mat heeft gelegd.

Komende zondag staat TSC’04 uit op het programma. Gaan we nu eindelijk ook eens in een uitwedstrijd vol voor de punten? Aan de support zal het niet liggen.

Reuver-Grashoek 3-1 / Reuver 1 2022-2023 | Foto-archief-vvreuverjouwweb.nl