Eerste minuten fataal tegen Heythuysen 1-3

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

Binnen het kwartier liep het helemaal fout in de wedstrijd tegen Heythuysen. 0-3 na vijftien minuten bleek voor de gedreven ploeg van Reuver niet meer te repareren al moet gezegd dat er met enorm veel energie alles aan is gedaan om de vroeg opgelopen schade te herstellen. Uiteindelijk moeten we een 1-3 nederlaag accepteren en dat is teleurstellend mede gezien de zeer sterke tweede helft maar de schade uit het begin kon niet meer gerepareerd worden.

Trainer Jan Trienekens had de nodige zorgen in aanloop naar deze wedstrijd. Doelman Jordy Vosbeek had een ongelukje en moest geblesseerd aan de kant blijven en reserve doelman Juul Verstappen was op vakantie. Uiteindelijk is gekozen voor Baily Hendrix onder de lat die daarmee zijn debuut maakte in het eerste van VV Reuver. Baily was ooit wel doelman maar speelt eigenlijk al een aantal jaren als spits van Reuver 5 waarvoor hij vroeger op de dag nog scoorde. Een ander groot gemis is Sam van Deur waarvoor deze wedstrijd nog niet te vroeg komt. Ruud Zegers net terug van vakantie is wel weer terug en start op de bank net als Bodhi Reiter die op de zaterdag de O19 als aanvoerder aan het kampioenschap heeft geholpen.

Het plan was duidelijk, de aanval zoeken en proberen net zoals voorgaande wedstrijden vroeg te scoren en de toon te zetten. Dat leek ook nog even te lukken als Erkan al in de eerste minuut een kop kans krijgt maar Heythuysen komt met de schrik vrij. Nog geen twee minuten later gebeurt dan juist was we niet willen. Uit een sterk buitenspel verdacht moment mogen de gasten doorgaan en is Baily Hendrix kansloos op een vrije kans midden voor het doel. De hoek is voor het uitkiezen en de stand 0-1.  Reuver is niet aangeslagen en zet direct het plan door om snel te scoren. Jelco Franssen komt na zeven minuten tot het eerste schot op doel maar helaas staat de doelman op de juiste plek.

Heythuysen is ook duidelijk met een plan aan de wedstrijd begonnen en ze steken heel veel energie in de snelle aanvallen met beweeglijke spelers die steeds voor druk zorgen. Onze verdedigers hebben daar in de beginfase de nodige moeite mee. Na 10 minuten ontstaat een duel tegen de achterlijn waarbij de speler van Heythuysen zich doorzet. Vanuit een onmogelijke hoek schiet hij in de korte hoek waar Baily een voorzet verwachtte en zo is het kleine gaatje naast de paal voldoende voor een zeer onnodige treffer 0-2. Helemaal dramatisch is vervolgens het onnodig vasthouden van Eren Kocatas in het strafschopgebied waardoor de scheidsrechter Mulder uit Weert niet anders kan dan strafschop geven. Baily wordt kansloos gepasseerd en binnen het kwartier is het 0-3.

De vrees is dan wel dat we vandaag een afstraffing krijgen maar gelukkig weet Reuver gaandeweg toch meer grip op de wedstrijd te krijgen. Nog een keer komt er een mega kans voor de gasten als Baily geklopt is maar Tim Lenssen op de doellijn redding brengt maar daarna is het wel gedaan met de dadendrang van de bezoekers. Het laatste kwartier van de eerste helft is voor Reuver. Erkan schiet over. Na een prachtige dieptepaas van Eren Kocatas schiet Tim Lenssen op de paal en een paar minuten later is de doelman van Heytuysen geklopt gaat de bal opnieuw op de paal en komt Ivo Sillen een paar centimeter te kort op de bal in het doel te tikken. Net voor rust mist Ivo Sillen nog een grote kans door in vrije positie de bal te missen. Helaas geen treffer die de spanning terug had kunnen brengen dus 0-3 met de rust.

Na de rust is er nog maar een ploeg die voetbalt. Met Ruud Zegers en Bodhi Reiter voor Eren en Gijs laat Reuver zien er nog alles aan te willen doen om terug te keren. Bart van Buggenum kopt in de 47e minuut rakelings over en even later komt Jelco Franssen net te kort voor een eerste Reuverse treffer die onderhand wel heel verdiend zou zijn. Reuver bepaald nu het gebeuren en Heythuysen kan niets anders dan met man en macht verdedigen. In de 64e minuut een strafschop, Erkan Yazici gaat achter de bal staan en schiet onberispelijk raak al zat de doelman in de juiste hoek. De 10e van Erkan in dit seizoen, 1-3 en er is hoop op meer. Reuver blijft vol op de aanval doorgaan maar de doelman weet ook de beste mogelijkheden van Reuver onschadelijk te maken. De tweede treffer zou zonder twijfel voor een spannende slotfase zorgen maar helaas lukte het de hard werkende ploeg niet om nog te scoren waardoor het eerste kwartier uiteindelijk fataal is geworden. Baily Hendrix had in de tweede helft niet veel te doen maar wat hij moest doen gebeurde probleemloos, Behalve de fout bij de 0-2 derhalve een prima debuut voor Baily.  In de tweede helft was er ook nog een tweede debutant, Jasper Muisers verving Sten Hendriks en paste zich moeiteloos aan in het team.

Met het lastige programma tegen de nummers 1 en 2 van de stand kan het nu toch nog spannend worden Komende zondag eerst uit naar Haelen en pinkstermaandag dan de slotronde tegen Panningen dat dan kampioen wil worden. Reuver heeft nog 1 punt nodig om zeker te zijn van klasse behoud.